تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنرمند خوزستانی جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه داستانی جشنواره‌ ملی "آیات" را دریافت کرد
فیلم‌نامه‌ «وقت گلِ ‎ نی» نوشته‌ سیدمرتضی سبزقبا جایزه و لوح تقدیر بهترین فیلم‌نامه‌ داستانی نخستین جشنواره‌ ملی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی «آیات» را دریافت کرد
فیلم‌نامه‌ «وقت گلِ ‎ نی» نوشته‌ سیدمرتضی سبزقبا جایزه و لوح تقدیر بهترین فیلم‌نامه‌ داستانی نخستین جشنواره‌ ملی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی «آیات» را دریافت کرد.

سبزقبا با تایید این خبر گفت: آیین اختتامیه‌ جشنواره‌ ملی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی «آیات» چهارشنبه (30 فروردین ‎ ماه) با حضور مسوولان فرهنگی و هنری استان گیلان و جمعی از هنرمندان کشور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار شد و طی آن برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: جشنواره‌ ملی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی «آیات» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه‌ قرآن و سیره، شخصیت و معارف اهل‌البیت علیهم‌السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده‌تر آن برگزار شد.

این هنرمند خوزستان افزود: فیلم‌نامه‌ «وقت گلِ نی» پیش از این، جایزه‌ اول بهترين فیلم‌نامه‌ داستانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی دومین جشنواره‌ی ملی «کاسپین» استان گیلان و جایزه و لوح تقدیر بهترین فیلم‌نامه‌ دومین جشنواره‌ی ملی فیلم «سما» تهران را نیز دریافت کرده بود.

او خاطرنشان کرد: سه فیلم‌نامه به نام‌ های «باد بادکنک‌ ها را با خود نخواهد برد»، «روی جاده‌ی برفی» و «وقت گل نی» از اینجانب به بخش مسابقه‌ نخستین جشنواره‌ ملی فیلم‌ نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی «آیات» راه پیدا کرده بودند که در پایان «وقت گل نی» جایزه و لوح تقدیر بهترین فیلم‌نامه‌ داستانی این جشنواره را دریافت کرد.

 455 اثر از 227 شرکت‌کننده از 28 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و هیات داوران این جشنواره متشکل از اسماعیل براری، مهدی ارگانی و عبدالحی شماسی نیز داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه‌ جشنواره را برعهده داشتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار