تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۴۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان هشدار داد:
افزایش نگران کننده سگهای ولگرد در اهواز همزمان با پیک "سالک"
اکنون در حالی در پیک دوم بیماری سالک قرار داریم که شاهد کثرت روزافزون سگهای ولگرد در سطح شهر هستیم و این وضعیت واقعا نگران کننده است
رییس مرکز بهداشت خوزستان با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در جمع آوری سگهای ولگرد و همچنین در سطح نخاله های ساختمانی گفت: اکنون در حالی در پیک دوم بیماری سالک قرار داریم که شاهد کثرت روزافزون سگهای ولگرد در سطح شهر هستیم و این وضعیت واقعا نگران کننده است.

دکتر شکرالله سلمان زاده اظهار کرد: با وجود آغاز پیک دوم بیماری سالک و گرمتر شدن هوا، شاهد افزایش جمعیت و تجمع سگهای ولگرد و جوندگان موزی به عنوان مخزن عامل بیماری سالک و همچنین پشه خاکی به عنوان ناقل این بیماری، هستیم و انتظار می رود که شهرداری ها وظایف خود را در زمینه جمع آوری سگهای ولگرد انجام دهند.

وی ادامه داد: در کمیته ای که به منظور بررسی جمع آوری سگهای ولگرد در شورای سلامت استان خوزستان تشکیل شد، مقرر شد که جمع آوری سگهای ولگرد به صورت زنده گیری باشد و شهرداری نیز مکلف شد امکاناتی برای نگهداری سگهای ولگرد در یک منطقه خاص ایجاد و بحث زنده گیری سگهای ولگرد را پیگیری کند که فکر نمی کنم در این زمینه تاکنون شهرداری اهواز کاری انجام داده باشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش روز افزون سگهای ولگرد در سطح شهر در اهواز گفت: کثرت روزافزون سگهای ولگرد در سطح شهر نگران کننده است؛ شهردار در جلسات مختلف قول داد که برای دفع نخاله های ساختمانی مکانی را احداث کند و شهرداری نیز بارها اعلام کرد که کارهایی به منظور جمع آوری نخاله های ساختمانی در دست اجرا دارد ولی هیچ تغییر محسوسی در خصوص جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی به ویژه در حاشیه شهرها و حاشیه رودخانه کارون نداشته ایم.

سلمان زاده با بیان اینکه میان انباشت نخاله های ساختمانی و ابتلا به بیماری سالک در حاشیه شهرها ارتباط مستقیمی وجود دارد، اظهار کرد: در حاشیه شهرها به علت انباشت نخاله های ساختمانی موارد بیشتری از ابتلا به سالک را شاهد هستیم. در حال حاضر شهرستانهای اهواز به ویژه غرب اهواز، دشت آزادگان، هویزه و شوشتر دارای بیشتر موارد ابتلا به سالک هستند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
به طرز عجیبی سگ های ولگرد ازادانه در حال گردش هستم متاسفانه ادم میترسه پیاده بره در ملی راه که گروهی رفت و امد میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
1
توی کیانپارس من ظهر سگ دیدم ازاد میگشت.بابا ما به حال خود رها شدیم.توی شهرک پتروشیمی ماهشهر که این همه درامد درامدهست هم وضع همینطوره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
1
منطقه 300 دستگاه صنایع فولاد از سگ های ولگرد محاصره شده
ناشناس
|
Finland
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
سگ های ولگرد و گربه ها تو آخراسفالت که گله ایی شبا پرسه میزنن.دیروز ظهر دو سه تا سگ هم جاده ساحلی نزدیک پل نادری دیدم . واقعا اسف واره واسه یک کلانشهر
:
:
:
آخرین اخبار