تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۵۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
احیای فاز صنعتی آبادان مهمترین مولفه توسعه شهریست
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از احیای فاز صنعتی شهر به عنوان یکی از مهمترین مولفه های توسعه ای آبادان نام برد
احیای فاز صنعتی آبادان مهمترین مولفه توسعه شهریستیکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از احیای فاز صنعتی شهر به عنوان یکی از مهمترین مولفه های توسعه ای آبادان نام برد.

غلامرضا شرفی در جلسه بررسی مشکلات گمرک و بازارچه مرزی اروندکنار که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی نتوانیم بخشی از مردم را در ساکن کردن در شهر با موضوع درآمدی گمرک و صادرات و واردات تامین معاش کنیم، خود به خود مدنیت شهری را به زیر سوال برده ایم و اصلا شهری به وجود نمی آید.

شرفی با بیان اینکه مسئولان و سیاستگذاران نیز به این مهم رسیده اند که این گونه اقدامات تنها یک مسکن و دارو است، تصریح کرد: آن چه سبب پایداری می شود، تولیدیست که حداقل جزء مزیتهای بالقوه شهرستانمان باشد، در موضوع صادرات مجدد نیز برخی از مولفه ها یش در منطقه ما وجود دارد، مواردی همچون کشاورزی، پرورش آبزیان، ساخت و سازهای دریایی، استفاده از دریا و گردشگری از جمله مواردیست که می تواند پایداری ایجاد کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر حدود ۹۰۰ هزار نفر به عراق در بحث گردشگری گفت: در تعطیلات نوروزی نیز قریب به دو میلیون نفر این منطقه را به عنوان قصد گردشگری انتخاب می کنند.

شرفی با بیان اینکه ما به این مسائل واقفیم و کارد به استخوان رسیده که می گوییم کالای ملوانی و تسهیلاتی مثل فوق العاده ترخیص کالا را که بتواند تامین کننده معاش بخشی از مردمی باشد از گمرک اروندکنار به انجام برسد، افزود: قوانین، شرایط را برای ما آماده نمی کند زیرا آنها ملاحظات و محدودیتهای خود را دارند و دست اندرکاران در کنار یکدیگر این قوانین را وضع می کنند اما آنچه  قدری کار را صیقلی و فضا را قابل تحمل تر کند آنست که خلل کار را به معنای واقعی بررسی کنیم و هر جا که امکان انعطاف است مدیر و یا مسئول مربوطه از خود انعطاف نشان دهد، به هر حال هر مدیری یک حوزه اختیاراتی دارد که می تواند در آن زمینه کارهایی را به انجام برساند. 

وی اظهار کرد: امید می رود تا ظرف ۱۰ سال آینده زیرساختهای آبادان را براساس پتانسیلهای موجود منطقه مزیت آفرین رقم بزنیم، آنگاه است که می توان اقتصاد پایداری را برای منطقه داشته باشیم.
 
شرفی با اشاره به دیدار و گفتگویش با وزیر نفت تصریح کرد: به وی گفتم که توسعه، عنصر حیات است نه پیشرفت، شهر آبادان اگر چه زیرساخت کشاورزی، دریایی و آب شیرین داشت اما این شهر با صنعت به وجود آمده و در حالی که امروز همه ایران از صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع پائین دستی سود می  اما آبادان از این برد کم بهره است.

وی گفت: فضا بایستی برای مردم قابل تحمل شود تا مهاجرت معکوس پیش نیاید، رشد منفی در آبادان بروز کرده و ما مسئولیم. مردم به ما مراجعه می کنند و لذا بایستی از تمام توانمان برای عملیاتی کردن امور بهره ببریم  و با هم افزایی موجبات رضایتمندی مردم را به طور موقت و مسکن وار تامین کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار