تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:
دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی توسط توسعه نیشکر راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی توسط توسعه نیشکر راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی توسط توسعه نیشکر راه‌اندازی می‌شود.

نسیم صادقی امروز با اشاره به راه‌اندازی دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی توسط توسعه نیشکر اظهار کرد: پروژه 250 هزارتنی تولید کاغذ چاپ و تحریر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مشترک توسعه نیشکر است که با حدود یک‌هزار و 800 تا 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در واحد کشت و صنعت سلمان فارسی این شرکت اجرا خواهد شد.

وی افزود: کارخانه کاغذ علاوه بر نقش مهمی که در اشتغال‌زایی در منطقه خواهد داشت به‌واسطه اینکه از پسماند نیشکر یعنی باگاس استفاده می‌کند نقش زیست محیطی قبل توجهی دارد و همچنین ارزش افزوده قابل توجهی را ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: از ابتدای امسال بحث فعالیت عملیاتی این کارخانه بسیار جدی شده است و تیم هدایت آن کاملاً در حال مستقر شدن هستند و فاینانس آن هم نهایی شده است.

صادقی ضمن اشاره به  بودجه ی ارزی 450 میلیون دلاری در این رابطه گفت: از آنجا که کاغذ چاپ و تحریر نقش مهمی در حوزه‌های فرهنگی دارد می‌تواند به‌عنوان یک صنعت مادر در حوزه فرهنگ تحول خوبی را در این زمینه ایجاد کند و امیدواریم که با شدت گرفتن فعالیت در جهت احداث این کارخانه بتوان ظرفیت‌های دیگری نیز که در این صنعت وجود دارد محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از احداث کارخانه اتانول سوختی توسط شرکت الکل و خمیرمایه رازی یاد کرد و افزود: این کارخانه نیز در مجاورت شرکت الکل و خمیرمایه رازی در واحد دعبل خزاعی راه‌اندازی خواهد شد، این کارخانه به سرمایه‌گذاری 50 تا 60 میلیارد تومان نیاز دارد که آن نیز تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه تولید CO2 خشک(کربن فعال) اظهار داشت: طرح فرآوری کربن فعال به ظرفیت 40 هزار تن در سال از باگاس و دیگر پسماندهای کشاورزی و مواد کربن‌دار در استان خوزستان با سرمایه‌گذاری سه هزار و 360 میلیارد ریال در دستور کار این شرکت قرار گرفته است که نیمی از آن برای صادرات و مانده آن برای تامین نیاز صنایع در کشور در نظر گرفته شده است؛ این میزان تامین نیاز حدود دو درصد از بازار جهانی را هدف گرفته است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
سلام - حالا که آقای مدیرعامل محترم تصمیم گرفته اند کارخانه تولید الکل راه اندازی کنند لطفاً برای کنترل و رفع بوی نامطبوع الکل که در فضای وسیعی از اطراف کارخانه های تولید الکل منتشر می شود هم یک فکری بکنند ،، ایشان و همکارانشان نمی توانند با این بوی مشمئز کننده نا آشنا باشند ! این بوی بد و غیر قابل تحمل مخصوصاً در فصل گرما و شرجی به شهر اهواز هم می رسد . خدا به روستائیان ساکن در روستاهای اطراف اینگونه کارخانجات رحم کند ، این بندگان خدا که فریادشان به جایی نمی رسد ، بوی بد الکل یک طرف و دود ناشی از سوزاندن شبانه مزارع نیشکر طرف دیگر ماجرا ، خدا می داند آلودگی های مزارع نیشکر چه آسیب هایی به مردم خوزستان و مخصوصاً روستائیان وارد کرده است ، مسئولین استانی و مدیران اینگونه کارخانجات درست است که خود و خانواده هایشان از این وضعیت رنج و آسیبی نمی بینند و در اماکن شهری در آسایش و آسودگی بسر می برند ولی انسانیت حکم می کند کمی به فکر سلامتی مردم این روستاها باشند اینها مطمئناً از این بوی بد و غیر قابل تحمل الکل در عذاب اند .
:
:
:
آخرین اخبار