تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کم آبی شدید بدن با این خوراکی ها!
مصرف بالای سدیم می تواند در تعادل آب بدن اختلال ایجاد کند و همچنین به کم آبی بدن منجر شود. نمک جاذب رطوبت است و همچنین می تواند به احتباس آب و نفخ منجر شود.

کم آبی بدن به ویژه در فصل تابستان مساله ای بسیار مهم محسوب می شود و ممکن است حتی کار به بستری شدن در بیمارستان یا خانه نشین شدن بکشد.

به نقل از "هلث سایت"، بخش قابل توجهی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد و از این رو، حفظ سطوح مناسب آب بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کنار انجام فعالیت های جسمانی و تعریق که می تواند به کم آبی بدن منجر شود، مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز می تواند بدن را با کم آبی شدید مواجه سازد.

نوشیدنی های انرژی‌زا

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

افراد بسیاری، به ویژه نوجوانان و جوانان، برای افزایش انرژی خود به مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا روی می آورند و گمان می کنند این کار به بهبود عملکرد آنها کمک خواهد کرد، در شرایطی که آب مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. اما مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های انرژی‌زا می تواند نتیجه ای معکوس به همراه داشته و در نهایت با کم آبی بدن مواجه شوید. نوشیدنی های انرژی‌زا از محتوای قند بالایی برخوردار هستند که فشار اسمزی بالا در روده ایجاد می کند و موجب کاهش آب می شود. در برخی موارد، مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا می تواند موجب اسهال اسمزی نیز شود.

رژیم غذایی کم کربوهیدارت

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

شاید نخستین چیزی که در زمینه کاهش وزن به شما توصیه شود، دنبال کردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت باشد. با این وجود، افراد بسیاری از این مساله آگاه نیستند که این رژیم غذایی سالم می تواند موجب کم آبی بدن شود. اگر رژیم غذایی شما بیشتر از مواد غذایی کم کربوهیدارت و سبزیجات تشکیل شده باشد می تواند از دست دادن آب بدن را تشویق کند زیرا مواد غذایی کم کربوهیدارت به طور معمول از محتوای پتاسیم بالا برخوردار هستند. اگر مصرف کربوهیدارت خود را کاهش می دهید، افزایش مصرف آب روزانه را فراموش نکنید.

رژیم غذایی با پروتئین بالا

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

یکی دیگر از دلایل شایع کم آبی بدن انسان دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین است. اگر قصد دارید از کم آبی بدن پیشگیری کنید، مصرف پروتئین باید همگام با نسبت مناسب کربوهیدارت به پروتئین افزایش یافته باشد. از مصرف نوشیدنی های پروتئینی غلیظ نیز باید پرهیز شود.

آبلیمو

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

آبلیمو فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند؛ با این وجود، اگر در مصرف آن زیاده روی کنید می تواند اثری ادرارآور در بدن داشته باشد، که به معنای تکرر ادرار است و می تواند به کم آبی بدن منجر شود. در شرایطی که افزودن آبلیمو به یک لیوان آب گرم یا فنجان چای سبز می تواند فواید سلامت قابل توجهی را به همراه داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که اعتدال در مصرف عامل کلیدی محسوب می شود.

قهوه

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در جهان است که از اثر ادرارآور برخوردار است. مصرف بیش از اندازه قهوه از دست دادن آب بدن را افزایش می دهد و به شکل گیری کم آبی، سردرد و نشانه های دیگر منجر می شود. در حالت ایده آل، مصرف کافئین شما در روز نباید از 110 میلی گرم تجاوز کند.

غذاهای شور

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

مصرف بالای سدیم می تواند در تعادل آب بدن اختلال ایجاد کند و همچنین به کم آبی بدن منجر شود. نمک جاذب رطوبت است و همچنین می تواند به احتباس آب و نفخ منجر شود. غذاهای کم ارزش مانند فست فود و چیپس از محتوای نمک بالایی برخوردار هستند و مصرف بیش از اندازه آنها می تواند کم آبی بدن را موجب شود.

غذاهای سرخ شده در روغن زیاد

غذاهایی که می‌توانند کم آبی شدید بدن را موجب شوند

آیا پس از خوردن غذاهایی که در روغن زیاد سرخ شده اند متوجه احساس خشکی در گلو و همچنین تشنگی زیاد خود شده اید؟ در شرایطی که پرهیز از مصرف بیش از اندازه غذاهای سرخ شده در روغن زیاد و فواید سلامت این اقدام جای شگفتی ندارد، دلیل دیگری که می تواند برای کاهش مصرف آنها مد نظر قرار بگیرد این است که موجب کم آبی شدید بدن انسان می شوند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار