تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه
حاجیان ایرانی از اوایل مرداد ماه به مراسم حج تمتع اعزام شده و طی یک بازه زمانی یک‌ماهه تمام حاجیان به مراسم حج مشرف می‌شوند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حاجیان ایرانی از اوایل مرداد ماه به مراسم حج تمتع اعزام شده و طی یک بازه زمانی یک‌ماهه تمام حاجیان به مراسم حج مشرف می‌شوند.

حمید محمدی گفت: نگرانی‌ها در رابطه با اعزام زائران ایرانی به مراسم حج برطرف شده و افرادی که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 95 برای حضور در مراسم حج ثبت نام کرده اند می‌توانند به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
 
وی افزود: افرادی که پیش از این با مراجعه به بانک ملی اقدام به ودیعه گذاری کرده اند می‌توانند بار دیگر به این بانک مراجعه کرده و باقی مانده مبلغ در نظر گرفته شده را پرداخت کنند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مبلغ نهایی اخذ شده از متقاضیان تشرف اظهار کرد: مبنای تشرف به مراسم حج در سال 96 ثبت نام اولیه در بانک و در نهایت پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان است.
 
محمدی ادامه داد: لازم نیست افراد 10 میلیون تومان را به طور کامل پرداخت کنند بلکه افرادی که یبش از این یک میلیون تومان ودیعه گذاری کرده اند می‌توانند سود مبلغ پرداختی خود را نیز دریافت کرده و در نهایت در مجموع این رقم را پرداخت کنند.
 
وی از اقدامات صورت گرفته به منظور مشخص کردن کاروان‌های حاجیان ایرانی خبر داد و تصریح کرد: به زودی کاروان‌های اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت معرفی و افراد می‌توانند کاروان خود را انتخاب کنند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که وضعیت اعزام حاجیان به حج عمره به چه صورت خواهد شد؟، خاطر نشان کرد: پس از اعزام حاجیان ایرانی به حج عمره در سال 94 و اقدام ناشایست دو مامور فرودگاه جده، اعزام زائران به حج عمره متوقف شده بود اما پس از محاکمه دو پلیس عربستان و گذراندن دوران محکومیت، شرایط اکنون برای اعزام حاجیان ایرانی بار دیگر مهیا شده است.
 
محمدی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که حاجیان ایرانی باید با عزت و کرامت به مراسم حج اعزام شده و اکنون مقدمات این اتفاق نیز فراهم شده‌است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از تعداد سهمیه ایران به منظور اعزام حجاج به حج تمتع اذعان کرد: سهمیه ایران در آخرین سالی که حجاج ایرانی راهی کشور عربستان شده بودند 64هزار نفر بود اما در سال جاری این سهمیه رشد 35 درصدی داشته و قرار است 86هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.
 
وی در خصوص زمان اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج تمتع گفت: از اوایل مرداد ماه کار اعزام حاجیان ایرانی آغاز شده و طی یک دوره یک ماهه تمام زائران به حج تمتع مشرف می‌شوند.
مرجع / میزان
:
:
:
آخرین اخبار