تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد ٢ برابری تماشاگران سینما در خوزستان/ افزایش سالن‌های سینما به ١٧ سالن
معاون هنری اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از رشد ٢ برابری تعداد تماشاگران سینما در استان خبر داد
معاون هنری اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از رشد ٢ برابری تعداد تماشاگران سینما در استان خبر داد.

ناصر چنانی با ارائه آمار مقایسه‌ای تعداد تماشاگران سینماهای خوزستان در سال‌های ٩٤ و ٩٥، گفت: تعداد تماشاگران سینما در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤ در حدود ٢,٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال ٩٤ در حدود ٣٨٨ هزار نفر از شهروندان خوزستانی با حضور در سینما، فیلم‌های اکران‌شده را تماشا کردند؛ در حالی که این رقم در سال ٩٥ به ٨٤٧ هزار نفر افزایش یافت و تاثیر قابل ملاحظه‌ای در رشد میزان فروش سینماهای خوزستان رقم خورد.

چنانی همچنین به افزایش تعداد صندلی سینماهای خوزستان، اشاره کرد و گفت: تعداد صندلی سینما در سال ٩٤ از پنج هزار و  ٢٦ صندلی در هشت سینما، به پنج هزار و ٥٦٦ صندلی در ١١ سینما افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت و خدمات مناسب در سینماهای استان، اکران به روز فیلم‌های سینمایی و تولیدات خوبی که سال گذشته سینمای ایران شاهد آن بود، رشد تعداد تماشاگران سینما و مخاطبان هنر هفتم را در استان خوزستان رقم زد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه افزایش مخاطبان و استقبال تماشاگران سینما نوید خوبی برای آینده سینما در استان خوزستان است، افزود: استقبال از سینما و اشتیاق مردم برای تماشای فیلم انگیزه فعالیت در این زمینه را برای متولیان بیشتر می‌کند.

وی به فعالیت ها و خدمات انجام شده در راستای نوسازی سینماهای خوزستان اشاره کرد و گفت: با فعالیت های انجام شده تمام سینماهای خوزستان به سینمای درجه یک تبدیل شدند و فروش در سینماها کاملا مکانیزه شد.

چنانی با بیان اینکه مردم دوست دارند در فضایی متفاوت و واقعی فیلم مشاهده کنند، افزود: با بهبود شرایط سعی شده است خدمات بهتری در سینماهای استاندارد به مخاطبان خوزستانی ارائه شود.

وی از استانداردسازی وضعیت سینماهای خوزستان خبر داد و بیان کرد: استانداردسازی صندلی‌ها از‌جمله فعالیت‌هایی بوده که در این راستا طی سال گذشته در تمام سینماها پیگیری شد و براین اساس فاصله ردیف‌های صندلی از ٩٠ به ١٢٠ سانت تغییر یافت.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه به راه‌اندازی طرح سینما سلام در استان، اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح طی سال گذشته و سال جاری، زمینه تماشای فیلم‌های روز در شهرستان‌‌های بدون سینما را فراهم کرد.

وی توضیح داد: طرح سینما سلام با هشت سرور و اکران به روز فیلم‌های سینمایی در همه شهرستان‌های فاقد سینمای خوزستان اجرا شد که با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه بود.

چنانی در ادامه از افزایش سینماهای استان خوزستان در سال ٩٦ خبر داد و گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش و علاقه مردم برای دیدن فیلم‌های سینمایی در سینما، در سال جاری ٦ سینما به مجموعه سینماهای استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی نخستین سینما در شهرستان شوشتر، افزود: اولین سینما امروز در شهرستان شوشتر افتتاح می‌شود و شهرهای شوش، هفت تپه، اندیمشک، رامهرمز و بهبهان در مراحل بعدی صاحب سینما خواهند شد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: با افتتاح و راه‌اندازی این سینماها، تعداد سینماهای فعال استان خوزستان از ١١ سینمای فعلی به ١٧ سینما افزایش خواهند یافت.

وی تصریح کرد: در احداث سینما اولویت با شهرهای کم‌برخوردار بوده است و در دیگر شهرهای استان نیز ساخت سینما در صورت وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی حمایت می‌شود.

چنانی بیان کرد: بخش عمده فعالیت‌های انجام‌شده برای ساخت سینما در شهرستان‌های شوش، اندیمشک، بهبهان و رامهرمز از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفته است.

در حال حاضر ١١ سینمای فعال در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد پنج سینما در شهرستان اهواز است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
این تعداد سینما برای یک استان خییییلی کمه..شاید فاجعه
:
:
:
آخرین اخبار