تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خبر داد:
معرفی 17 فرآیندآموزشی برتر در دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به معرفی 17 فرآیند دانشگاهی در 6 حیطه به‌عنوان فرآیندهای برتر در جشنواره شهید مطهری، گفت: امسال برای اولین‌بار علاوه بر معرفی اساتید و فرآیندهای برتر آموزشی، گروه برتر آموزشی نیز انتخاب شد
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به معرفی 17 فرآیند دانشگاهی در 6 حیطه به‌عنوان فرآیندهای برتر در جشنواره شهید مطهری، گفت: امسال برای اولین‌بار علاوه بر معرفی اساتید و فرآیندهای برتر آموزشی، گروه برتر آموزشی نیز انتخاب شد.

دکتر علیرضا اولی‌پور در مراسم دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به 10 منطقه آمایشی تقسیم شدند.

وی افزود: در این طرح، مأموریت‌های مشترکی به کلیه مناطق آمایشی محول شد. در کنار آن، مأموریت‌های ویژه‌ای نیز به مناطق داده شد. در منطقه چهار علاوه بر مأموریت‌های بسته طرح تحول، سه مأموریت ویژه توسعه علوم مرتبط با بهداشت باروروی و بیولوژی تولیدمثل، توسعه علوم مرتبط با سرطان کودکان و توسعه علوم زیست‌محیطی با تأکید بر آلاینده‌های محیطی تعریف و واگذار شد که اقدامات مختلفی در این حوزه انجام شده است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: در مرکز مطالعات، سال گذشته واحد آموزش‌های مجازی را راه‌اندازی کردیم. راه‌اندازی سامانه مدیریت آموزش‌های مجازی دانشگاه، واحد تولید محتوا و استودیو ضبط صدا و تصویر ازجمله کارهای سال گذشته دانشگاه در این زمینه بوده است.

اولی‌پور ادامه داد: همچنین آیین‌نامه تشویقی استفاده از آموزش مجازی در تدریس دروس نیز تصویب شد که بر اساس آن اساتید مجاز هستند حدود چهار هفدهم کلاس‌های درس خود را به‌صورت آموزش مجازی ارائه دهند و تشویق‌هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. راه‌اندازی سامانه تالار مباحث علمی نیز در برنامه دانشگاه قرار دارد که با راه‌اندازی آن افراد می‌توانند در مباحث علمی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: از مردادماه سال گذشته، دبیرخانه جشنواره شهید مطهری کار خود را با اطلاع‌رسانی به اعضای هیأت‌علمی و ارسال فرآیندهای آموزشی به جشنواره آغاز کرد. مهرماه کمیته علمی جشنواره تشکیل شد. کمیته علمی نیز بررسی فرآیندها، تعیین کمیته داوری و تدوین آیین‌نامه‌های لازم برای تعیین گروه‌های برتر آموزشی را بر عهده داشت.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: کمیته داوری کار خود را از اول آبان‌ماه آغاز کرد. در نهایت 17 فرآیند دانشگاهی در 6 حیطه به‌عنوان فرآیندهای برتر انتخاب شدند که فرایندهای برتر این 6 حیطه به جشنواره کشوری ارسال شد و در نهایت در 2 حیطه یادگیری الکترونیک و محصولات آموزشی، دانشگاه رتبه دوم را به‌دست آورد.

اولی‌پور افزود: کار دیگر کمیته علمی تعیین اساتید برتر دانشگاه بود؛ امسال مقرر شد که در هر دانشکده به ازای هر 50 عضو هیأت‌علمی، یک استاد برتر معرفی شود؛ شرط ورود به این رده‌بندی، ابتدا نمره ارزشیابی اساتید است که توسط فراگیران به اساتید داده شده است. بر این اساس اساتید برای ورود به این رده‌بندی باید حداقل 90 درصد نمره را کسب می‌کردند.

وی با بیان اینکه 30 درصد نمره‌ای که این اساتید اخذ کرده‌اند به همکاری آن‌ها در مرکز مطالعات و تدوین بسته‌های طرح تحول و برنامه عملیاتی معاونت آموزشی مربوط بوده است، گفت: در جشنواره امسال گروه برتر آموزشی نیز معرفی می‌شود. معیار انتخاب این گروه نیز بر اساس شاخص‌هایی بود که در طرح راد و از طریق اعتبارسنجی به ما ابلاغ شد. بر اساس این موارد، 29 شاخص انتخاب و در نهایت گروه برتر آموزشی نیز معرفی شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار