تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز :
دولت‌ها نسبت به مردم خوزستان بی‌مهری کرده‌اند
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌ها نسبت به مردم خوزستان بی‌مهری کرده‌اند
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌ها نسبت به مردم خوزستان بی‌مهری کرده‌اند.

جواد کاظم‌نسب الباجی اظهار داشت: برای سخن گفتن از خوزستان نیاز است که اشاره‌ای به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده، داشته باشیم.

وی با بیان این‌که فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و رشادت‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم بیانگر خدمات خوزستان به کشور در همه امور است، ابراز داشت: خوزستان سرشار از منابعی همچون نفت، کشاورزی، منابع زیرزمینی، گاز و پتروشیمی است ولی متاسفانه تبدیل به کارگاهی شده که همه در آن مشغول هستند، اما درآمدهای آن در محل دیگری هزینه می‌شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با وجود عظمت مجموعه اما همه مردم را از طریق سوزاندن و هدررفت آب معذب کرده است در صورتی که اگر این موارد در زمینه کشاورزی هزینه می‌شد شاهد رونق بسیاری در این حوزه و تأمین اشتغال منطقه بودیم؛ نیشکر با کارگرهای منطقه همچون سیاه پوست‌های آمریکا صرفا برای بریدن نی‌ها استفاده و در پایان کار آنها را نیز اخراج می‌کند.

کاظم‌نسب الباجی ضمن اشاره به ریزگردها که سبب نابودی خوزستان و افزایش بیماران سرطانی و باران‌های اسیدی شده، بیان داشت: خوزستان در زمینه آموزش‌و‌پرورش فاقد امکانات لازم است و کلاس‌های آهنی در دمای 60 درجه سبب اذیت شدن دانش‌آموزان شده است؛ اهواز به عنوان یک کلانشهر فاقد امکانات تفریحی و رفاهی در مناطقی همچون عین دو، ملاشیه، سیاحی، گلدشت، کوی رمضان و دیگر موارد است؛ به عبارتی اهواز یک خرابه است.

وی با اشاره به این که شهرداری، شورای شهر و مسؤولان اقداماتی برای مردم انجام نداده‌اند و آب شرب روستاهای استان خوزستان تاکنون تعویض نشده است، بیان کرد: همه دولت‌ها نسبت به مردم خوزستان بی‌مهری کرده‌اند و صرفا از درآمدهای استان بهره می‌برند و در پایان به عنوان یک استان صنعتی هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌دادند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار است که مردم خوزستان خود نیز همت کنند و نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی نیز توجه بیشتری داشته باشند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار