تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناظر گمرکات خوزستان خبر داد:
افزایش مهلت ضمانت نامه بانکی برای تولیدی ها از ۴ ماه به یک سال
ناظر گمرکات استان خوزستان از افزایش مهلت ضمانت نامه های بانکی برای تولیدی ها از چهار ماه به یک سال در سال جاری خبر داد
ناظر گمرکات استان خوزستان از افزایش مهلت ضمانت نامه های بانکی برای تولیدی ها از چهار ماه به یک سال در سال جاری خبر داد.

محمدرضا جعفری با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در خصوص هدفگذاری انجام شده واحد متبوعه خود در این راستا اظهار کرد: در خوزستان بر اساس بسته حمایتی ابلاغ شده در اواخر اسفندماه سال گذشته که ما نیز متعاقبا آن را به بخش های مربوطه اعلام کردیم، تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه گذاران قرار داده می شود.

وی افزود: آمادگی برای ارائه خدمات و حمایت های لازم از شرکت های تولیدی و صادرات بر اساس بندهای این بسته حمایتی وجود دارد.

جعفری با اشاره به اینکه بر پایه همین بسته حمایتی مهلت ضمانت نامه های بانکی از چهار ماه برای تولیدی ها به یک سال (حتی قابل تمدید برای بیشتر) افزایش یافته، اظهار کرد: این بدان معناست که دیگر برای ترخیص کالا نیازی به پرداخت وجه نقد به گمرک نیست.

ناظر گمرکات استان خوزستان تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت های تولیدی و سرمایه گذاران، می توانند بخشی از کالایشان را به عنوان وثیقه نگه دارند و بیش از ۷۰ درصد آن را ترخیص کنند، برای این منظور با موافقت گمرک این وثیقه برای مدت چهار و یا ۵ ماه تمدید می شود تا زمانی که نقدینگی مورد نیاز تامین شود و صاحب کالا بتواند عوارض را پرداخت و کالایش را ترخیص کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار