تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد 8 درصدی تولید در پتروشیمی شهید تندگویان
پتروشیمی شهید تندگویان موفق به تولید بیش از 890 هزار تن انواع محصول در سال 1395 شد
پتروشیمی شهید تندگویان موفق به تولید بیش از 890 هزار تن انواع محصول در سال 1395 شد.

محمدعیسی انوشا رئیس این مجتمع ضمن بیان این خبر گفت: این میزان تولید نسبت به سال قبل از رشد 8 درصدی برخوردار بوده که در این میان کارخانه اسید ترفتالیک خالص ( PTA ) شرکت، با تولید 427 هزار تن محصول، رشدی معادل 6 درصد نسبت به سال 94 داشته و کارخانه پلی اتیلن ترفتالات ( PET ) نیز ضمن رشد 8 درصدی تولید نسبت به سال قبل موفق شد در ماه‌های بهمن و اسفند تولیدی بیش از برنامه مصوب را به ثبت برساند.

وی افزود: همچنین واحد POY که از جمله واحدهای نساجی این مجتمع به حساب می‌آید، رشد 35 درصدی در تولید داشته است.

انوشا تصریح کرد: این دستاوردها و موفقیت‌ها علی‌رغم مسائل متعدد عملیاتی ازجمله مشکلات کمپرسور واحد CTA 1 و حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان تامین‌کننده اصلی خوراک مجتمع به‌دست آمده که نشان‌دهنده عزم و اراده کارکنان این شرکت برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین گام برداشتن در مسیر خودکفایی کشور است.

وی عنوان کرد: برای دستیابی به این موفقیت، فعالیت‌های متعددی برنامه‌ریزی و انجام شده که مهم‌ترین آن پروژه افزایش ظرفیت POLY F بود که در حداقل زمان ممکن با موفقیت به بهره‌برداری رسید.

انوشا در پایان ضمن تقدیر از تلاش همه کارکنان شرکت گفت: این مجتمع با توجه به حضور نیروهای جوان، متخصص و متعهد و همچنین برخورداری از دانش روز و تکنولوژی پیشرفته، می‌تواند گونه‌های متنوع پلی اتیلن ترفتالات ازجمله پلی اتیلن ترفتالات گرید نساجی با قابلیت رنگرزی توسط رنگ‌های کاتیونی ( CD-PET )، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری با قابلیت گرمایش سریع ( FH-PET ) و پلی اتیلن ترفتالات مخصوص تولید فیلم‌های نازک آرایش یافته ( FG-PET ) را بر اساس نیاز و تقاضای بازار، تولید کند.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولیدکننده محصولات اسیدترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات در کشور است که تولیدات آن در صنایع نساجی، صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و ... کاربرد دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار