تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سال 95 ؛
خوزستانی ها 16 میلیارد به کمیته امداد کمک کردند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته در بخش خدمات 30 درصد رشد داشته‌ایم گفت: در سال گذشته 16 میلیارد تومان کمک به این نهاد صورت گرفت.

 مرتضی موصلی در همایش و زکات که در سالن مولوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی تاسیس شد و این کار نشان از توجه ویژه امام راحل به مستمندان و نیازمندان بود.

وی افزود: این نهاد با بهره‌گیری از ظرفیت مختلف از جمله ظرفیت‌های مردمی در تحقق آرمان‌های نظام گام بر می‌دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های امام راحل گسترش سنت حسنه و نیکوکاری در اجتماع بوده است و از 8 سال گذشته تاکنون زکات به صورت مداوم به کمیته امداد محول شد و ما نیز افتخار داریم زیر نظر آیت‌الله موسوی جزایری به عنوان رئیس ستاد زکات استان خوزستان خدمتگذار اقشار مستمند جامعه باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه زکات با همت مسؤولان و کشاورزان توفیقات فراوانی حاصل شد و در سال گذشته در مجموعه استان خوزستان ۱۶ میلیارد تومان نیکوکاری و کمک‌های به کمیته امداد صورت گرفت و ۵۵ درصد آن برای کمک به نیازمندان مصرف شد.

موسوی با بیان اینکه کمک به نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در قالب مسکن نیازمندان، کمک به زوج‌های نیازمند کمک هزینه تحصیلی بوده است تصریح کرد: در سال گذشته در بخش خدمات با عنایت خیرین ۳۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته‌ایم.

وی گفت: در سال گذشته رقم قابل توجهی در شهرستان ایذه با همت امام جمعه و مسؤولان متولی زکات در به دست آمد و بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه جمع‌آوری شد و با وجود اینکه شهرستان نیز از ظرفیت‌های کمتری نسبت به برخی از مناطق دیگر استان برخوردار است ولی با همت و عنایت‌های صورت گرفته در جایگاه بالای استان قرار گرفت.

موصلی در پایان یادآور شد: در سال گذشته با همت مسؤولان شهرستان ایذه از جمله امام جمعه این شهرستان ابتکاری صورت گرفت که نه برای این شهرستان و استان خوزستان بلکه برای تمام نقاط کشور نیز مناسب و مورد استفاده بود  و تفاهم‌نامه‌هایی با دهیاران در جهت توسعه این بخش صورت گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: در تلاش‌های صورت گرفته باید به این نکته توجه شود که هرچه میزان توجه به نیازمندان در جامعه بالاتر و بیشتر شود کاهش نیازمندان و فقیر خواهیم داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار