تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشن رمضان در خوزستان برگزار می‎شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشن رمضان در استان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشن رمضان در استان خبر داد.

محمد جوروند با اشاره به انعقاد تفاهم‎نامه‎ای با دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اجرای ویژه برنامه‎های ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا مقرر شد جشن رمضان امسال در استان خوزستان نیز برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‎های متنوع در راستای این جشن افزود: جشن رمضان با هدف ایجاد شور، نشاط، فهم و تدبر در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع) و همچنین ارائه دستاوردهای قرآن و عترتی برگزار می‌شود.

جوروند خاطرنشان کرد: جشن رمضان به همت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‎ریزی شده که قرار است در ماه مبارک رمضان امسال در ١٠ استان کشور برگزار شود که استان خوزستان از جمله این استان‎ها است.

وی بیان کرد: جشن رمضان امسال همراه با برنامه‌‎های متنوعی همراه است که شاخص‎ترین آن‎ها برپایی نمایشگاه قرآن و عترت با بخش‌های متنوع مکتوب، آثار نفیس، وقفیات و قرآن‌های موزه‌ای، هنرهای تجسمی (آثار و محصولات هنری قرآنی)، کودک و نوجوان، صنایع دستی، عفاف و حجاب، بخش نرم‌افزارهای قرآنی، مطبوعات و رسانه‌های مجازی، پاسخ به مسایل شرعی و شبهات، نهادها و موسسات فعال و جنبی از جمله تعویض مصاحف فرسوده  رونمایی کتاب و آثار و محصولات می‎باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین به دیگر برنامه‎های جشن رمضان اشاره کرد و افزود: محافل و مجالس انس با قرآن شامل تلاوت، تواشیح و ابتهال، روخوانی و جزءخوانی، جلسات تدبیر و تفسیر با حضور و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات استان و با دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآنی نیز از دیگر برنامه‎های شاخص جشن رمضان در استان است.

او خاطر نشان کرد: اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، نشست تخصصی و علمی با محورها و شاخص‎های مطرح نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه قرآنی، برگزاری شب شعر و خاطره و داستان‎سرایی قصص قرآنی، اکران و نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند ارسالی از دفتر تبلیغ و ترویج، تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه قرآن و عترت براساس شیوه‎نامه انتخاب فعالان قرآنی و همچنین برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه از دیگر برنامه‎های ویژه جشن رمضان در خوزستان هستند.

جوروند تصریح کرد: به منظور اجرای ویژه برنامه‎های ماه مبارک رمضان اعتباری معادل ٧٧ میلیون تومان به خوزستان تخصیص داده شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار