تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۴۵۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و دارو علوم پزشکی آبادان:
تمام بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان داروساز دارند‌
در سال ۹۵ در هر بیمارستان یک داروساز مستقر کردیم که بنا داریم این تعداد را به ۳ نفر در هر بیمارستان افزایش دهیم
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال ۹۵ در هر بیمارستان یک داروساز مستقر کردیم که بنا داریم این تعداد را به ۳ نفر در هر بیمارستان افزایش دهیم.

نشست خبری هفته بهداشت و سلامت سال 1396 امروز در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور رئیس و معاونان این دانشکده برگزار شد.

علیرضا آموزنده در این نشست اظهار داشت: این‌که فقط از نداشته‌های خود بگوییم سبب ایجاد آثار و پدیده‌های منفی در زندگی می‌شود و باید تلاش کنیم تا نشاط اجتماعی در جامعه پدیدار شده و تأثیرات آن در زندگی احساس شود.

وی با بیان اینکه امروز مردم بیش‌ از حد تصور افسرده شده‌اند، عنوان کرد: باید مراجعه به روان‌پزشک را به‌ نوعی تبلیغ کرد که عموم مردم آن را یک امر بد ندانند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: خود من نیز در برخی مواقع که تحت شرایط سخت روحی و روانی قرار می‌گیرم به روان‌پزشک مراجعه کرده و از نظراتش استفاده می‌کنم.

آموزنده با اشاره به اینکه امروز نظام روانی در کشور به مخاطره افتاده است، بیان کرد: باید موضوع پرداختن به بهداشت روان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و با اصلاح رفتار خود روند رو به رشدی داشته باشیم.

نورالله طاهری نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به رو به اتمام بودن تعداد زیادی از پروژه‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان باید امسال را سال بهره‌برداری از پروژه‌های این دانشکده نام‌گذاری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد: پیش‌تر کار ساخت 4 اورژانس را شروع کرده بودیم که یکی به بهره‌برداری رسید و یک اورژانس دیگر نیز طی هفته آینده افتتاح می‌شود و مابقی نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: 3 کلینیک ویژه نیز در حال ساخت است که یکی از آن‌ها که در خرمشهر است و تا پایان تیرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. در کلینیک‌ها 40 مطب ایجاد می‌شود که با تعرفه دولتی بیماران را ویزیت می‌کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: 2 مرکز سرطان نیز در مرحله عقد قرارداد هستند که تا پایان آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسند و ایجاد بال شمالی بیمارستان طالقانی آبادان نیز که جزء پروژه‌های بزرگ دانشکده علوم پزشکی آبادان است در اولویت قرار دارد چراکه بار بزرگی را از دوش بیمارستان شهید بهشتی برداشته و میزان پاسخگویی به بیماران را تسهیل می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: کار ساخت بیمارستان اروندکنار که از سال 67 آغاز شد و به دلایل مختلف متوقف‌ شده بود از مرحله بازطراحی و از دو سال پیش آغاز شد و طی 2 ماه آینده تکمیل می‌شود.

طاهری با اشاره به طرح پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: مرکز دیالیز 80 تختی و مراکز سوختگی، خون، اعصاب و روان و زنان نیز در این پردیس دیده‌ شده است که طی 3 ماه آینده کلنگ زنی می‌شود.

استقرار یک داروساز در هر بیمارستان

مرتضی جعفری نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به این‌که ساختمان معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان مناسب نبود به ساختمان جدیدی نقل‌ مکان کردیم و در حال استقرار یک آزمایشگاه غذا و دارو در طبقه همکف این ساختمان هستیم.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در سال 95 از 44 واحد تولیدی در شهرهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان که شامل آبادان، خرمشهر و شادگان می‌شود 43 واحد ملزم به درج نشانه‌های رنگی بر روی محصولات خود برای مشخص شدن میزان مواد آن شدند.

وی بیان کرد: بر همین اساس بر روی محصولات خوراکی میزان قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس مشخص می‌شود و مصرف‌کننده می‌تواند با آگاهی از این موارد نسبت به استفاده از محصول اقدام کند.

جعفری اعلام کرد: راه‌اندازی سامانه تنظیم مصرف دارو در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به کنترل بهتر بر مصرف صحیح دارو کمک شایانی کرد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه کمبود دارویی ما در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش داشت، بیان کرد: در سال 95 مبلغ 3 میلیارد ریال یارانه به بیماران صعب‌العلاج اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: استقرار یک داروساز در هر بیمارستان از دیگر اقدامات ما در سال 95 بود که بنا داریم این تعداد را به 3 نفر در هر بیمارستان افزایش دهیم که همین موضوع تا کنون 1.5 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای ما در پی داشته است.

جعفری با اشاره به کسب رتبه نخست معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در چندین شاخص در سال 95، عنوان کرد: اولین واحد طب سنتی کشور در سال 95 در این معاونت ایجاد شد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: همکاران ما در واحد طب سنتی با نظارت بر عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز طب سنتی کنترلی تخصصی‌تر بر این حوزه انجام دادند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار