تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف سالانه گندم در خوزستان 506هزار تن اعلام شد
مصرف سالانه گندم در خوزستان در بخش های نانوایی و عشایری حدود 504هزار تن و بقیه تولیدی استان مازاد برنیاز است
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: مصرف سالانه گندم در خوزستان در بخش های نانوایی و عشایری حدود 504هزار تن و بقیه تولیدی استان مازاد برنیاز است.

سیاوش حسین پور افزود:از این میزان 360هزار تن برای مصرف عمومی نانوایی‌ها و 142هزار تن دیگر برای توزیع به صورت خام در روستاها ، عشایر استان و مصارف صنعتی و کارخانه‌ها می باشد.

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده است در سال زراعی جاری یک میلیون و 700هزار تن گندم از 480هزار هکتار از اراضی خوزستان برداشت شود که درصورت تحقق این رقم، بیش از 70درصد گندم تولیدی استان مازاد برمصرف است.

وی گفت: برنامه ریزی در جهت تسریع و خدمات رسانی هرچه بهتر به کشاورزان انجام شده و در این راستا ستاد ویژه خرید تضمینی گندم به منظور ساماندهی و پیش بینی خرید در سال جاری بعد از نشست شورای کشاورزی استان خوزستان در دفتر مرکزی این شرکت تشکیل شده و مشکل خاصی برای خرید تضمینی گندم در استان وجود ندارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور افزود: این شرکت با بهره گیری از سیلوهای ذخیره سازی گندم باظرفیتی بالغ بر 402 هزار تن در بخش دولتی و ظرفیت ذخیره سازی 668 هزار تنی بخش خصوصی، از فروردین ماه شروع به خرید تضمینی گندم کرده است.

حسین پور گفت: این شرکت امسال با بهره گیری از 89 مرکز خرید ملکی ، مباشر بخش خصوصی و کارخانه های آردسازی استان توانست نزدیک به 87 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی و مقدار سه هزار و 398 تن دانه روغنی کلزا خریداری کرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار درخصوص قیمت گندم در سال زراعی جاری گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی امسال با احتساب چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 13هزار ریال و گندم دروم با همین 13هزار و300 ریال است و امسال نیز بانک کشاورزی عاملیت پرداخت بهای خرید گندم تضمینی به کشاورزان در سراسر کشور را برعهده دارد.

برداشت گندم و دارای روغنی کلزا در استان خوزستان تا اواخر خرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال و اینکه یکی از نمادهای حماسه اقتصادی حمایت کامل از کشاورزان گندم کار تا تحقق کامل و پایداری خودکفایی این محصول راهبردی است افزود: یکی از مهمترین عرصه های حمایت از سرمایه ایرانی ، حمایت از کشاورزان و گندم کاران زحمتکش است.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی ، رتبه نخست را در کشور دارا است.

ارزش این میزان تولید محصولات کشاورزی و زیرمجموعه آن در استان بیش از 70هزار میلیارد ریال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار