تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیابان‌های ایذه نمایشگاه ضعف مدیریت شهری
خیابان‌‌های ایذه از لحاظ استاندارد از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند که این موضوع نیز نشانگر کم کاری شهردار و شورای شهر در چند سال اخیر است
خیابان‌‌های ایذه از لحاظ استاندارد از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند که این موضوع نیز نشانگر کم کاری شهردار و شورای شهر در چند سال اخیر است.

 شهرستان ایذه با آب و هوایی بسیار معتدل  چهار فصلی طبیعی و بسیار زیبایی دارد و اثبات این ویژگی شهرستان ایذه در ایام نوروز با موج شدید ورود میهمانان نوروزی کاملا مشخص شد.

در این شهرستان ظرفیت‌های باستانی بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند به منبع درآمدزائی قوی تبدیل شوند اما با نگاهی گذرا به زیباسازی این شهرستان مشاهده می‌کنیم که در طول چند سال اخیر از ایجاد فضای سبز مناسب مانند پارک های تفریحی که سبب شود شهروندان از مدیریت شهری و همچنین شورای شهر رضایت پیدا کنند خبری وجود ندارد.

آسفالت این شهرستان با استانداردهای لازم مغایر بوده و  از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. به دلیل وجود فراز و نشیب‌های زیادی که در سطح خیابان‌های این شهر وجود دارد خاطرات کوهپیمایی را برای شهروندان تداعی می‌کند و اما ناگفته نماند که در سالهای اخیر با گذشت قدمتی تاریخی از شهر ایذه برخی از کوچه‌های این شهرستان همچنان بدون آسفالت هستند و این امر سبب نگرانی شهروندان برخی از محلات ایذه شده است.

 انوشیروان بهرامی شهردار ایذه در زمانی‌که به عنوان شهردار این شهر منصوب شد می‌گفت که در خیابان‌های ایذه نهضت آسفالت بوجود می‌آید اما عملکرد شهرداری ایذه در این زمینه از فرش تا عرش فاصله دارد چرا که در عمل این واقعیت را شهروندان  به خوبی لمس نکرده‌اند.

در مدت زمانی که بهرامی سکاندار شهرداری ایذه شده کارهایی در سطح برخی از خیابان‌ها برای ایجاد آن هم در حد لکه‌گیری آسفالت انجام شد اما پرداختن به این رویه هیچ دردی از درهای شهری مردم مطقه را دوا نکرد.

اگر نگاهی به عملکرد دوره چهارم شورای شهر ایذه بیاندازیم شاهد حاشیه‌هایی در این نهاد غیر دولتی هستیم و شاید همین موضوعات نیز سبب شده تا اینکه فضای این شهرستان از لحاظ زیبا سازی پیشرفت خاصی نداشته باشد.

البته بارها ضعف عملکرد شورای شهر و شهرداری از  رسانه کشوری خبرگزاری تسنیم به گوش متولیان امور شهری رسیده است که شاید پس از این گزارش‌ها شهر دستخوش تغییراتی شود اما این انتقادهای سازنده نیز سبب پیشرفت مبلمان شهری نشد و همچنان برخی از اطرفیان شهردار ایذه از کارهای که در سطح ابتدایی در شهر انجام می شود عکس گرفته و در فضای مجازی به عنوان عملکرد مناسب شهردار منتشر می‌کنند.

کم‌کاری‌های موجود در سطح شهر ایذه سبب نارضایتی مردم در فضاهای مجازی و حقیقی شده است و این به صورتی بوده که عکس خیابانها پر از دست‌انداز این شهر در گروه‌های مجازی پخش می‌شود تا شاید  در معرض دید متولیان امور شهری قرار گرفته و سبب اصلاح این نقاط از شهر شوند.

حال در آستانه انتخابات پنجمین دورهی شورای شهر ایذه هستیم که بیش از160 نفر نامزدی خود را برای  انتخابات در این شهرستان اعلام کرده‌اند البته از این تعداد نیز چند تن  از اعضای شوراهای دوره گذشته هستند که شاید با انتخاب افرادی متخصص و متعهد شهر ایذه در آیندهای نه چندان دور دستخوش تغییراتی شود.

در همین زمینه شهردار ایذه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:در حال حاضر در برخی از محلات ایذه از قبیل سرقنات و پارک جنگل آسفالت به صورت لکه گیری انجام می‌شود.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نهضت آسفالت در ایذه که قول داده بودید صورت گرفت: عنوان کرد:80 هزار متر مربع را استعلام کردیم که پیمانکار آن مشخص شود و علاوه بر آن چند دستگاه هم به دستگاه‌‌ها اضافه کنیم.

بهرامی در ادامه افزود: نهضت آسفالت شروع نشده است اما در حال انجام کارهایی هستیم که در روزهای آینده شروع به کارکنند؛ البته با پیگیری‌های نماینده ایذه 3500 تن قیر نیز برای آسفالت خیابان‌های ایذه گرفته شده است.

داود عالی‌نژاد یکی از شهروندان ایذه‌ای نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایذه اظهار داشت: متاسفانه در طول این چندسال اخیر شهر ایذه از لحاظ ایجاد فضای سبز و همچنین فضاهای مناسب تفریحی دستخوش تغییراتی با رنگ و بوی رفاه نشده است.

وی می‌گوید: تا چه زمانی باید مردم شریف شهرستان ایذه در اوج محرومیت باشند و این محرومیت‌ها نیز به گونه‌ای باشد که باید فرزندان خود را برای تفریح به شهرستان‌های دیگر ببرند.

این شهروند ایذه بیان‌کرد: شما نگاه کنید همین اهالی محترم سرقنات که یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر ایذه است متاسفانه هیچ گونه امکانات تفریحی مناسبی ندارد.

عالی‌نژاد می‌افزاید: امیدوار هستم که در این انتخابات شورای شهر مردم شریف و مهربان ایذه با انتخاب خوب خودشان زمینه‌ای برای پیشرفت این شهر باستانی ایجاد کنند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار