تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا:
۱۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در خوزستان اجرایی می‌شود
اجرای طرح‌های جامع خوزستان، مشکل آب، پایداری، کیفیت و مقدار آب مورد نیاز نزدیک به ۴۰ متر مکعب درثانیه را می توان تأمین و در بازه زمانی کوتاه بیش از ۱۰۰ کلیومتر از خط انتقال را اجرایی کنیم
معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا گفت: اجرای طرح‌های جامع خوزستان، مشکل آب، پایداری، کیفیت و مقدار آب مورد نیاز نزدیک به ۴۰ متر مکعب درثانیه را می توان تأمین و در بازه زمانی کوتاه بیش از ۱۰۰ کلیومتر از خط انتقال را اجرایی کنیم.

سردار صدرا، در جمع خبرنگاران در حاشیه طرح‌های جامع آبرسانی خوزستان که از طریق ویدیو کنفرانس با حضور مقامات کشور از تهران انجام شد، اظهار داشت: طرح جامع آبرسانی به استان خوزستان شامل سه محور آبرسانی به طرح غدیر، جنوب شرق و شمال شرق است که نزدیک به 25 شهر و یک هزار و 600 روستای خوزستان را سیراب می کند.

وی با اشاره به اینکه خط آبرسانی که امروز در حال انجام است از هزار تا دو هزار و 400 میلی متر لوله های فولادی با ضخامت 30/14 تشکیل شده، گفت: این خط به صورت فوری برای آبرسانی به اهواز، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد و روستاهای در مسیر است تا بتوانیم در بازه زمانی کوتاه بیش از یک‌صد کلیومتر از خط انتقال را اجرایی کنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا ادامه داد: با اجرای این طرح، مشکل آب ، پایداری و کیفیت آب و مقدار آب مورد نیاز استان نزدیک به 40 متر مکعب درثانیه را می توان تأمین کرد که اجرای آن گام دیگری در جهت خدمت‌رسانی به مردم قهرمان، فهیم و اثرگذار خوزستان است.

وی با اشاره به این‌که سرمنشأهای آب این طرح باید از سد دز گرفته می شد اما به دلیل مشکلات و حساسیت موضوع از سد کرخه تهیه و باتوجه به اهمیت پایداری و تعادل آب به صورت کانال انجام می شد، افزود: در حال حاضر با لوله‌های 2 هزار و 2 هزار و 400 این آب را از سد دز و برای سایر خطوط از سدهای کارون و کوثر تأمین می‌شود.

سردار صدرا با بیان این‌که هزینه طرح‌های غدیر و آبرسانی جامع خوزستان 3 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار اولیه است که طی سه سال این کار انجام می‌شود، افزود: با اجرای همه محورها به صورت تقریبی 3 تا 4 هزار نفر در حوزه‌های مختلف به کار گرفته می شود.

وی از توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب و اهتمام دولت در این زمینه تشکر کرد و اظهار کرد: با اجرای این طرح می توانیم به مردم خوزستان آبی با کیفیت  براساس استانداردهای روز دنیا و با بکارگیری ماشین‌های روز ارائه دهیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار