تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۵۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان:
«مرکز سرطان تیپ یک» آبادان در آبان به بهره‌برداری می‌رسد
معاون توسعه منابع انسانی و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی آبادان، پایان آبان ماه امسال را زمان بهره برداری از مرکز سرطان تیپ یک آبادان اعلام کرد
معاون توسعه منابع انسانی و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی آبادان، پایان آبان ماه امسال را زمان بهره برداری از مرکز سرطان تیپ یک آبادان اعلام کرد.

نوراله طاهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت در محل سرسرای اجتماعات دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه دانشکده ساخت دو مرکز سرطان (تیپ یک و دو) لحاظ شده است، اظهار کرد: در مرکز تیپ یک که کار ساخت آن در محلی پایین تر از بیمارستان طالقانی آبادان آغاز شده، کار تشخیص و درمان سرپایی از جمله شیمی درمانی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به روند ساخت و سازهایی که در حوزه بیمارستانی ما اتفاق افتاد، امسال را سال بهره برداری از پروژه هایمان نامگذاری می کنیم و بر این اساس بسیاری از پروژه هایی را که شروع کرده ایم ظرف چند ماهه آینده و به طور عمده ظرف شش ماه نخست امسال به بهره برداری می رسانیم.

طاهری با اشاره به آغاز ساخت ۴ اورژانس در بیمارستان های طالقانی و شهید بهشتی آبادان، ولیعصر خرمشهر و شهید معرفی زاده شادگان در سال گذشته، بیان کرد: در زمان حاضر اورژانس شادگان افتتاح شده، اورژانس بیمارستان طالقانی آبادان نیز ظرف یکی دو هفته آینده به بهره برداری می رسد و برنامه ما آن است که از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری در این بخش پذیرش بیمار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر نیز در پایان تیرماه به بهره برداری می رسد ضمن آنکه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان نیز در اواخر امسال افتتاح می شود.

بهره برداری از ۳ زایشگاه جدید

معاون توسعه منابع انسانی و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در بخش ساخت زایشگاههای جدید در بیمارستان های طالقانی آبادان، ولیعصر خرمشهر و معرفی زاده شادگان که به صورت سوئیت طراحی شده اند، طبق جدول زمان بندی اعلام شده از سوی پیمانکار، پایان اردیبهشت ماه زمان بهره برداری از زایشگاه بیمارستان طالقانی آبادان است، زایشگاه بیمارستان شادگان افتتاح شده و در حال خدمات دهی است و زایشگاه بیمارستان ولیعصر خرمشهر نیز تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

طاهری با اشاره به آغاز کار ساخت سه کلینیک ویژه تعریف شده در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان افزود: کلینک های ویژه شهرهای خرمشهر و شادگان تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری می رسند اما کلینیک ویژه آبادان به دلیل تاخیر در آغاز به کار هنوز تکمیل نشده است، آنچه در حوزه کلینیک های ویژه وجود دارد آن که در هر کلینیک ۴۰ مطب پزشک متخصص وجود دارد که با تعرفه دولتی بیماران را ویزیت می کنند.

وی توضیح داد: با توجه به تراکمی که در منطقه امیری آبادان به دلیل ازدحام پزشکان متخصص داریم، طراحی ساخت کلینیک ویژه این شهر در سمت بیمارستان طالقانی و در فضایی بسیار خوب با بهره مندی از پارکینگ مناسب دیده شده که طبق برنامه این کلینیک نیز تا پایان آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بال شمالی بیمارستان طالقانی آبادان از پروژه های بسیار بزرگ ما به شمار می رود، تصریح کرد: در زمان حاضر تنها در بیمارستان شهید بهشتی عمل های جراحی به انجام می رسد که متاسفانه به دلیل کمبود تخت در این بیمارستان و آمار بالای مراجعان، به شدت تحت فشار هستیم لذا تمام تلاشمان آن است که بال شمالی بیمارستان طالقانی را هر چه سریعتر راه اندازی کنیم تا توزیع عادلانه ای در میان بیماران داشته و بتوانیم خدمات بهتر و مناسب تری را به مراجعان ارائه کنیم.

معاون توسعه منابع انسانی و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خدماتی که در بیمارستان شهید بهشتی آبادان در حال ارائه است به رغم کارهای بسیار بزرگی که انجام شده به دلیل کمبود فضا و فشاری که بر روی کارکنان است چندان رضایت بخش نیست و امید می رود تا با راه اندازی بال شمالی بیمارستان طالقانی که پایان اردیبهشت ماه را برای آن در نظر گرفتیم این اتفاق خوب بیفتد و بتوانیم از اتاق های عمل بسیار پیشرفته، بخش نوزادان و اطفال و بستری استفاده کنیم، این پروژه ها پایان اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

افتتاح بیمارستان اروندکنار ظرف دو ماه آینده

طاهری از بیمارستان اروندکنار به عنوان یکی از پروژه های خاص در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نام برد و افزود: کار ساخت این بیمارستان از سال ۶۷ آغاز شد اما به دلایل مختلف اعم از عدم تامین منابع مالی و غیره به اتمام نرسید، از دو سال پیش با پیگیری های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند مقرر شد تا این پروژه به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال های زیادی از شروع به ساخت این بیمارستان می گذشت لذا سیستم های موجود آن به طور کامل فرسوده شده بود ضمن آن که طراحی آن نیز قابلیت بهره برداری نداشت لذا مجبور شدیم یک بیمارستان جدیدی دوباره در آن جا طراحی و اجرا کنیم.

به گفته طاهری بخش های سی. سی. یو، آی. سی. یو، ای .دی. آر، نوزادان و اورژانس این بیمارستان را به طور کامل تغییر داده و به روزرسانی کردند که انجام این تغییرات اساسی قدری زمان بر شد چرا که تامین منابع مالی مورد نیاز به رغم کمک های جدی منطقه آزاد اروند دچار نوساناتی بود و سرعت انجام کار ساخت توسط پیمانکار پروژه به رغم کیفی بودنش به کندی پیش می رود، اما با وجود تمامی مسائل طبق برنامه زمان بندی شده ظرف یکی دو ماه آینده بیمارستان اروندکنار نیز افتتاح می شود.

معاون توسعه منابع انسانی و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان اروندکنار را به طور کامل از وزارت بهداشت دریافت کرده ایم و امیدواریم با راه اندازی این بیمارستان آرزوی چندین ساله مردم اروندکنار نیز برآورده و محقق شود.

ساخت پردیس دانشگاهی در ۳۰ هکتار زمین

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیش بینی شده این دانشکده برای تبدیل آن به دانشگاه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: طراحی سایت دانشگاه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار از مهمترین این برنامه ها است که امید می رود امسال بتوانیم کار ساخت آن را استارت بزنیم، طبق رایزنی های انجام شده با سازمان منطقه آزاد اروند، توافقات خوبی را نیز در این باره داشتیم.

وی با اشاره به استفاده از مشاور طرح در این باره، افزود: خوشبختانه طراحی های اولیه آن با پیش بینی ساخت ۷ یا ۸ دانشکده در یک بازده زمانی ۱۰ ساله به انجام رسیده است، این پردیس دانشگاهی در حد فاصل آبادان و خرمشهر احداث می شود.

طاهری همچنین با اشاره به در اختیار داشتن چهار هکتار زمین در منطقه پشت بیمارستان طالقانی آبادان اظهار کرد: در حال طراحی چهار الی پنج پروژه در این محدوده هستیم که از جمله آن می توان به ساخت مرکز دیالیز، مرکز سوختگی و عفونی، مرکز جامع زنان و نازایی، مرکز اعصاب و روان، مرکز همایشها و آمفی تئاتر اشاره کرد.

وجود ۱۷۸ بیمار دیالیزی در منطقه

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی منطقه ما بخش دیالیز است، تصریح کرد: در زمان حاضر تنها مرکز دیالیز ما مربوط به بیمارستان شهید بهشتی آبادان است که به رغم تلاش ها و فشارهای فراوان موجود، متاسفانه جوابگوی حجم بالای مراجعان نیست، این مرکز هم اینک با ۳۰ تخت در حال ارائه خدمات به ۱۷۸ بیمار دیالیزی است.

معاون توسعه منابع انسانی و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه کار طراحی و ساخت یک مرکز دیالیز با ۸۰ تخت را در دست انجام داریم، گفت: کار ساخت این مرکز که طبق توافقات اولیه استارت آن امسال زده می شود توسط یک سرمایه گذار که آن نیز مشخص شده به انجام می رسد.

طاهری با اشاره به در درست انجام بودن کار طراحی ساخت مرکز سوختگی و عفونی، مرکز اعصاب و روان، مرکز جامع زنان و نازایی، مرکز همایش ها و آمفی تئاتر افزود: ظرف یکی دو ماه آینده کار ساخت این مراکز به طور رسمی آغاز می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار