تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان:
وضعیت آموزش عشایر اسف بار است
وضعیت آموزش عشایر اسف بار است که چنانچه این روند ادامه پیدا کند در آینده خسارات جبران ناپذیری به بخش آموزشی عشایر وارد می‌شود
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: وضعیت آموزش عشایر اسف بار است که چنانچه این روند ادامه پیدا کند در آینده خسارات جبران ناپذیری به بخش آموزشی عشایر وارد می‌شود.

حمید قنبری صبح امروز در جلسه شورای عشایری استان خوزستان اظهار کرد: نیم نگاهی که به جامعه عشایری خوزستان توسط مسؤولان وجود دارد بایدکامل شود تا زیر ساخت‌های مورد نیاز برای توسعه تشکیل شود.

وی افزود: وضعیت آموزش عشایر اسف بار است که چنانچه این روند ادامه پیدا کند در آینده خسارات جبران ناپذیری به بخش آموزشی عشایر وارد می‌شود.

 مدیرآموزش و پروش عشایر خوزستان بیان کرد: در خوزستان 14 منطقه آموزشی عشایری، 600 واحد آموزشی و 176 کلاس درس وجود دارد.

قنبری از استاندار درخواست کرد: با یک ابتکار عمل منطقی و در نظر گرفتن اولویت ها اقدام به احداث فضای آموزشی دو کلاسه در مناطق عشایری کند.

وی تاکید کرد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای احداث فضای آموز در مناطق عشایری تامین شود ما حاضریم با سیمان هم فضای آموزشی احداث کنیم.

قنبری با اشاره به کمبود 250 تا300 سرویس های بهداشتی برای بیش از 50فضای آموزشی متذکر شد: احداث این تعداد سرویس بهداشتی با اعتبار 6میلیون تومان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود یک هزارو 200 نفر دانش آموز شبانه در مناطق عشایری وجود دارد گفت: این دانش آموزان  دچار سوء تغذیه شدید هستند به طوری که در یک فصل میوه خوردن آن بسیار پایین است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان خطاب به استاندار خوزستان پیشنهاد کرد:  به منظور تامین مواد غذایی مورد نیاز و ضروری این دانش آموزان اعتباری از محل اعتبارات امنیت غذایی استان برای آنها در نظر گرفته شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار