تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خبرداد:
راه‌اندازی سه بازارچه کالای همراه ملوان در شادگان
فرماندار شادگان از راه‌اندازی سه بازارچه کالای همراه ملوان در شهرستان خبرداد و گفت: بازارچه‌های کالای ملوانی، بستر مناسبی برای عرضه کالاهای ملوانی در جهت تامین مایحتاج عمومی مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد شهرستان است
فرماندار شادگان از راه‌اندازی سه بازارچه کالای همراه ملوان در شهرستان خبرداد و گفت: بازارچه‌های کالای ملوانی، بستر مناسبی برای عرضه کالاهای ملوانی در جهت تامین مایحتاج عمومی مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد شهرستان است.

 جعفری نسب در جلسه هم‌اندیشی و راهکارهای مناسب در اجرای اقتصاد مقاومتی اشتغال، تولید با استفاده از ظرفیت بندر تجاری شادگان که با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان این‌که کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی  در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تلاش کنند، اظهار کرد: انتظار می‌رود همه ادارات دستگاه‌های اجرایی ب استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود شهرستان از جمله بندر تجاری شادگان، تالاب بین المللی شادگان، کشاورزی، دامپروری، نیشکر و شرکت فولاد در جهت اجرایی و عملی کردن فرامین مقام معظم رهبری تلاش و به منظور رفع موانع با هماهنگی و تعامل، فرصت‌های شغلی جهت اشتغال جوانان را ایجاد کنند.

وی در ادامه از راه‌اندازی سه بازارچه کالای همراه ملوان در شهرستان خبرداد و افزود: بازارچه‌های کالای ملوانی، بستر مناسبی برای عرضه کالاهای ملوانی جهت تامین مایحتاج عمومی مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد شهرستان است و با ایجاد بازارچه‌های کالای ملوانی در شهرستان می‌توان به اشتغالزایی و ایجاد فرصت تجارت‌های کوچک برای مردم در شهرستان کمک کرد.
 
جعفری نسب تاکید کرد: با توسعه بخش‌های دامپروری و کشاورزی به منظور توسعه صادرات و با تدابیری از جمله کاهش تعرفه و رفع موانع جهت افزایش صادرات در بندر تجاری شادگان می‌توان گام مثبتی در جهت شکوفایی اقتصاد شادگان برداشت.

فرماندار شادگان همچنین بر ضرورت رفع موانع صادرات خرمای شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل در سطح شهرستان شادگان، رفع موانع صادرات خرمای شهرستان باید در اولویت  فعالیت دستگاه‌های مربوطه باشد.

وی با بیان این‌که باید با ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی در سطح شهرستان مردم وجود بندر تجاری را لمس کنند، بیان کرد: از کلیه سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که در بخش بازار و صنایع جانبی، کشاورزی و دامپروری جهت صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آسیا سرمایه گذاری کنند.

جعفری نسب همچنین از تجار خواست نسبت به تخصیص 10درصد از کالاهای تجاری خود به اتحادیه‌های صنعتی و یا احداث غرفه برای عرضه کالا به عموم مردم همکاری لازم را داشته باشند.

 در حال حاضر بازارچه مرکز شهر شادگان 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قرار است 16 غرفه در آن ایجاد شود و همچنینبازارچه های سه‌راهی بندر و دارخوین از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار