تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان نتوانسته به توسعه همه جانبه و متعادل دست یابد
امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه خوزستان هم در مرکز و هم در حاشیه شهرها نیازمند ایمن سازی، مدرسه سازی، تجهیز مدارس است، اظهار داشت: درد مزمن خوزستان این است که با وجود مخازن عظیم نفتی نتوانسته به توسعه همه جانبه و تعادل دست یابد.

 آیت‌ الله سیدابوالحسن حسن ‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز خوزستان که در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه توسعه علمی مبنای توسعه پایدار است، گفت: پیامبر(ص) بر توسعه علمی و پرداختن به مباحث علمی بسیار اهمیت می دادند و در مدینه اولین و مهمترین اقدامی که انجام داد توسعه علمی بود به طوری که این شهر در کمتر از 100 سال به مهمترین پایگاه علمی دنیا تبدیل شد.

 وی با اشاره به وضعیت خوزستان در خصوص توسعه علمی، افزود: در این استان تنوع و مجال برای خیرین مدرسه ساز احساس می شود و هم در مرکز استان و هم در حاشیه ها نیازمند ایمن سازی، مدرسه سازی و تجهیز مدارس هستیم.

 آیت الله حسن زاده، با بیان اینکه درد مزمن خوزستان این است که با وجود مخازن عظیم نفتی نتوانسته به توسعه همه جانبه و تعادل دست یابد، اضافه کرد: متاسفانه شاهدیم که در کنار مخازن نفتی وسیع و فعال دراستان، دانش آموزانی کیلومترها راه را پیاده به مدرسه می روند.

 وی با ابراز خرسندی از کسب رتبه اول خوزستان بعد از تهران در امر مدرسه سازی، تصریح کرد: مدرسه ‌سازی یکی از بهترین موارد و راه‌ های صرف مال است چرا که توسعه علمی، بستر توسعه پایدار است و خدا را شاکریم که این همت را به شما داد تا بخشی از مال و دارایی خود را برای صرف در مدرسه‌ سازی جاودان کنید.

 محمد تقی ‌زاده آموزش و پرورش خوزستان، هم با بیان اینکه هیچ تغییر، تحول و تکاملی در جامعه ‌ای به وجود نخواهد آمد، مگر اینکه ابتدا تعلیم و تربیت،‌ کلاس درس و مدرسه آن سرزمین دچار تغییر، تحول و تکامل شود، ابراز کرد: هر پیامی باید ابتدا از مدرسه به سمت جامعه انتقال یابد.

 وی با اشاره به اینکه امروز اگر آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم فردا در همه لایه‌ های اجتماعی استان موفقی خواهیم داشت که در این زمینه باید ذهن مردم و مسئولان درگیر مساله تعلیم و تربیت شود، اظهار کرد: در بخش مدرسه‌ سازی منابع مالی و اعتباری از سه محل بودجه های ملی، استانی و خیرین تأمین می‌ شود.

 وی با تاکید بر اینکه سال گذشته آورده خیرین بیشتر از منابع مالی و اعتباری ملی و استانی بود، عنوان کرد: اگر فضا و تجهیزات بهتری داشته باشیم، آموزش بهتری خواهیم داشت و این کار بزرگی است که باید آن را ارج ارج نهاده و فرهنگ‌ سازی این جریان و انتقال آن به نسل جوان امروز امری ضروری است./ خبرگزاری شبستان

:
:
:
آخرین اخبار