تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خبر داد:
خیرین 4.5 برابر دولت در سال 95 مدرسه ساختند
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه ما موفق شدیم 37 درصد کل مدارس کشور را با همت خیرین احداث کنیم، گفت: 650 هزار خیر در داخل کشور و یک‌ هزار خیر در سراسر جهان این هدف مقدس را حمایت می‌کنند
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه ما موفق شدیم 37 درصد کل مدارس کشور را با همت خیرین احداث کنیم، گفت: 650 هزار خیر در داخل کشور و یک‌ هزار خیر در سراسر جهان این هدف مقدس را حمایت می‌کنند.

محمدرضا حافظی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان (با رویکرد مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ایمن‌سازی مدارس) که روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، با بیان اینکه قدرت به زور بازو و ثروت نیست بلکه به کسب علم و دانش است که آموزش و پرورش و خیرین این زمینه را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: 20 سال است که حرکت خیرین مدرسه‌ساز در کشور آغاز شده است و اولین خیر مدرسه‌ساز نیز امام راحل بودند که در 35 سال گذشته وقتی مبلغی را برای مدرسه‌سازی اختصاص دادند، این جمله را فرمودند "همه کشور باید مدرسه شود".

وی تصریح کرد: در حال حاضر به همت نیک‌اندیشان در سراسر کشور مدارس زیبایی ایجاد  و افتخارات بزرگی حاصل شده است. ما موفق شدیم 37 درصد کل مدارس کشور را با همت خیرین احداث کنیم که 650 هزار نفر در داخل کشور و نزدیک به یک‌هزار نفر در سراسر جهان این هدف مقدس را حمایت می‌کنند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه خیرین واقعاً افتخار آفرین بوده‌اند، گفت: خیرین دانشگاه‌ساز، خیرین راه و ترابری، خیرین کتابخانه‌ساز و تشکل‌های مردمی به تبع خیرین مدرسه‌ساز به وجود آمده‌اند.

حافظی با اشاره به دیدار دو سال گذشته خود با رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند پس از انقلاب، جامعه خیرین مدرسه‌ساز پدیده مبارکی است و باید این امر سازنده در کشور استمرار یابد. اکنون شاهد هستیم که مردم گروه گروه به امر مدرسه‌سازی ورود می‌کنند تا بستر لازم برای کسب دانش فرزندان عزیز کشور فراهم شود.

وی با یادآوری این موضوع که در دین مقدس اسلام نیز فضیلت دانش بالاتر از هر عبادت دیگر است، گفت: نماز ستون دین، اما فضیلت کسب دانش بالاتر از اقامه نماز و زیارت خانه خدا است؛ بنابراین آن‌ها که در این عرصه تلاش می‌کنند نیز مشمول این فیض عظیم خواهند بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه این حرکت خیرین نه‌تنها در کشور بلکه در بیرون از مرزها نیز جریان دارد، تصریح کرد: 10 درصد از ملت ایران در کشورهای سراسر جهان زندگی می‌کنند و این فرزندان ملت ناگزیر در مدارس بیگانه درس می‌خوانند؛ گاهی زبان مادری را فراموش می‌کنند و ملیت خود را به دست فراموشی می‌سپارند و از سوی دیگر در مدارس بیگانه، علیه کشور خودشان آموزش می‌بینند.

حافظی افزود: دولت هم قادر نیست هیچ اقدامی برای حل این معضل انجام دهد، اما خیرین به این عرصه نیز ورود کرده‌اند و برای ایرانیان مقیم خارج کشور و برون‌مرزی، مدرسه تأسیس می‌کنند که فرزندان ملت حداقل زبان مادری و ملیت خود را حفظ کنند و این حرکتی بزرگ و فراگیر است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال گذشته 200 میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی اختصاص داد، عنوان کرد: این در حالی است که تنها کمک نقدی خیرین در این حوزه 900 میلیارد تومان بوده است و به عبارتی خیرین 4.5 برابر اعتبار دولت در این عرصه مشارکت کردند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور همچنین استان خوزستان را در این حوزه افتخارآفرین توصیف کرد و گفت: خوزستان پس از تهران بزرگترین استان در امر مدرسه‌سازی محسوب می‌شود. تعداد خیرین ما نیز افتخارآفرین است؛ افرادی که اندوخته خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و برای بسترسازی در جهت کسب دانش فعالیت می‌کنند.

حافظی با اشاره به بازدید خود از یکی از دانشکده‌های فنی، اظهار کرد: در این بازدید دانشجویی به من معرفی شد که در یکی از این مدارس خیرساز تحصیل کرده و 12 اختراع در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده بود؛ یکی از اختراعات برجسته وی دارویی بود که برای خنثی کردن اثر تسلیحات شیمیایی ساخته بود. به نحوی که اگر این دارو قبل از یک حمله شیمیایی استفاده شود، دیگر تسلیحات شیمیایی هیچ‌گونه اثر سوء بر انسان نخواهد گذاشت. در حالی‌که این تسلیحات همه بافت‌های بدن انسان را متأثر کرده و از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: این نمونه‌ای از نتایج کارهای خیرین است و شاهد هستیم که این سرمایه‌گذاری نتیجه بهینه‌ای در کشور به وجود می‌آورد. دو سال گذشته در کنگره جهانی یونسکو شرکت کردم که دستور جهانی یونسکو، آموزش برای همه بود. برخی کشورها این اقدام را به‌عنوان بستر توسعه پایدار انجام دادند و اکثر کشورها گفتند که به‌خاطر فقر مالی نتوانستند آن را عملی کنند. این در حالی بود که کودکان ما با قلک‌های کوچک خود مدرسه مهرورزان را در جنوب تهران تأسیس کردند و مبلغ این قلک‌ها از 200 تومان تا 25 هزار تومان بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: بعضی از این دانش‌آموزان که 200 تومان در قلک خود انداخته بودند، برای آنکه جلوی دیگر همکلاسی‌هایشان شأن خود را حفظ کنند، قطعات آهنی، پیچ، میخ و ... را در قلک‌هایشان انداخته بودند. من آنجا گفتم که ارزش این 200 تومان از 80 میلیارد تومان کمک آقای خیامی در انگلستان بیشتر است؛ زیرا این خیران بخشی از اموال خود را در این راه انفاق می‌کنند، اما دانش‌آموز همه اندوخته خود را در قلک نهاده بود.

حافظی همچنین با بیان اینکه واقعیت این است که خیرین یک فضای فیزیکی احداث می‌کنند و ظرفی به‌وجود می‌آورند که مظروف آن دانش‌آموزان هستند، تصریح کرد: اگر معلمانِ دلسوز نباشند، ظرف و مظروف ارزشی ندارد و در واقع انسان‌سازان واقعی در کشور معلمان گرانقدر هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار