تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشگاه جندی شاپور اهواز:
بیماری مالاریا از 8 سال پیش در خوزستان مشاهده نشده است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کنترل بیماری مالاریا در سطح استان گفت: هر چند مخزن بیماری معمولا از کشورهای همسایه به استان وارد می‌شود ولی این بیماری به انسان منتقل نمی‌شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کنترل بیماری مالاریا در سطح استان گفت: هر چند مخزن بیماری معمولا از کشورهای همسایه به استان وارد می‌شود ولی این بیماری به انسان منتقل نمی‌شود.

 دکتر شکرالله سلمان‌زاده در همایش تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت که روز چهارشنبه (6 اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در سال‌های اخیر به اندازه 30 سال در حوزه سلامت کار انجام شده و در همین راستا، این دانشگاه مقام اول در عملکرد پایگاه‌های مراقبت مرزی کشور و همچنین مقام اول در نظام مراقبت بیماری‌‌های اسهالی و طغیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کنترل بیماری مالاریا در سطح استان افزود: بیش از هشت سال است که انتقال بیماری مالاریا در استان خوزستان مشاهده نشده است؛ هر چند مخزن بیماری معمولا از کشورهای همسایه به استان وارد می‌شود ولی این بیماری به انسان منتقل نمی‌شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان به آغاز ارائه خدمات مراقبت‌های فعال سلامت در شهرها به‌ویژه مناطق حاشیه‌نشین اشاره و عنوان کرد: در این زمینه به بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر خدمات ارائه شده است؛ همچنین بیش از 70 مرکز و 120 پایگاه با خدمات نوین سلامت آماده شد.

وی بیان کرد: بسته‌های خدمات بهداشتی دیگر نیز به اقشار مختلف جامعه ارائه شده و علاوه بر آن، با انجام خطرسنجی بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان در خوزستان، خطر بروز این بیماری در افراد تا 10 سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

سلمان‌زاده تشریح کرد: علاوه بر ایجاد مراکز جدید بهداشتی، بیش از 90 درصد مراکز نیز بازسازی و تجهیز شده‌اند؛ همچنین در کمتر از یک سال بیش از 90 مرکز بهداشت آماده و فعال شد که در سال‌های گذشته به هیچ‌وجه شاهد چنین خدماتی در حوزه بهداشت در استان خوزستان نبودیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دانشگاه جندی‌شاپور اهواز پس از تهران دومین مرکز بهداشتی ویژه HIV را در شهر اهواز راه‌اندازی کرد که این مرکز آماده خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به HIV مثبت و ایدز است.

وی با تقدیر از خیرین و فعالان عرصه سلامت خوزستان افزود: هنوز در نیمه ‌راه قرار داریم و امیدوارم مشارکت خیرین بیشتر شود و تفکر در حوزه سلامت مستقر باشد زیرا کار در حوزه سلامت جز با عشق، فداکاری و همت جمعی میسر نمی‌شود.

در این همایش از جمعی از خیرین سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار