تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خاورمیانه در اندیمشک
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تخلفات فرماندار در زمان واگذاری زمین پادگان امام رضا(ع) گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خاورمیانه در زمین‌های باز پس‌گیری شده اندیمشک احداث می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تخلفات فرماندار در زمان واگذاری زمین پادگان امام رضا(ع) گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خاورمیانه در زمین‌های باز پس‌گیری شده اندیمشک احداث می‌شود.

هدایت موسوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و فعالان رسانه در اندیمشک اظهار داشت: ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اندیمشک روزانه در حال توسعه قرار دارد که از پروژه‌های در حال توسعه به مجتمع گاو شیری اندیمشک می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به انجام عملیات و نیز بهره‌برداری رسیدن بیش از ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی گاو شیری افزود: پس از سال ۹۱ عملا توسعه و تکمیل این مجموعه نادیدیده گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این‌که از سال ۹۵ روند تکمیل شهرک تولید شیر گاو در اندیمشک با جدیت در حال پیگیری قرار گرفته تصریح کرد: زمینی که در این طرح برای تولید علوفه دام مدنظر قرار داشت اختصاص یافت و با تولید علوفه دام در این قطعه زمین بیش از ۶۰ درصد از هزینه و مشکلات در زمینه تولید شیر برطرف خواهد شد.

وی گفت: بیش از 180 هکتار برای بهره برداری از طرح تولیدی گاو شیری در  اندیمشک اختصاص یافته است.

موسوی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای تکمیل و راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای اندیمشک و نیز آغاز و بهره برداری از آن بیش از 30 واحد گلخانه ای خاطرنشان کرد: با احداث این شهرک کشاورزی بیش از 90 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تخلفات گسترده انجام شده از سوی فرماندار وقت در ارتباط با واگذاری زمین‌ پادگان امام رضا (ع) اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته روند واگذاری غیرقانونی زمین پادگان امام رضا (ع) در سال گذشته انجام شده و یکی از تخلفات واگذاری زمین بدون اخذ مجوز از اداره جهاد کشاورزی بوده و کسب مجوزات لازم یا همان استعلام از دیگر تخلفات مهم در ارتباط با واگذاری زمین بوده است که با شکایت از متخلفان این زمین به اراضی ملی زیر نظر منابع طبیعی بازگشته و به‌زودی فاز اول احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خاورمیانه‌ در این زمین احداث و بیش از 2 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در آن ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اقدامات غیر قانونی شکل گرفته در دوران فرماندار وقت گفت: روند واگذاری این طرح بدون رعایت موارد قانونی و روند اجرایی مورد نیاز و بدون موافقت جهاد کشاورزی و عدم ارائه دفترچه طرح توجیهی آن به جهاد کشاورزی صورت گرفته که عملا خلاف قانون بوده که با شکایت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این زمین باز پس‌گیری شده و تا پایان ماه کلنگ بزرگترین شهرک کشاورزی خاورمیانه در آن زده خواهد می‌شود و فاز اول آن عملیاتی خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار