تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی 563 صندوق اخذ رای در شهرستان اهواز
رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به رد صلاحیت حدود 9 درصد از داوطلبان پنجمین دوره شورای شهر در هیات نظارت گفت: در این دوره از انتخابات 563 صندوق اخذ رای در شهرستان اهواز پیش بینی شده است
رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به رد صلاحیت حدود 9 درصد از داوطلبان پنجمین دوره شورای شهر در هیات نظارت گفت: در این دوره از انتخابات 563 صندوق اخذ رای در شهرستان اهواز پیش بینی شده است.

علی حسین حسین زاده با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در برخی شهرستان ها مشخص شده ، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، در شهرستان اهواز 563 صندوق اخذ رای شامل 407 صندوق اخذ رای شهری و 156 صندوق روستایی خواهیم داشت.

وی افزود: در آبادان نیز 165 صندوق فعالیت خواهد کرد که 103 صندوق شهری و 62 صندوق روستایی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین درباره اعتراض به رد صلاحیت گسترده داوطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: از چهار هزار و 55 نفر داوطلب انتخابات شورای شهر، 96 نفر انصراف داده و صلاحیت 365 نفر از داوطلبان شورای شهر (حدود 9 درصد) از داوطلبان در هیات نظارت احراز نشده است.

وی گفت: داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات نظارت احراز نشده، و در بین آنها افراد سرشناس هم بودند، مراجعاتی به ما و فرمانداری ها داشته اند ولی با توجه به مشخص بودن فرآیندهای قانونی انتخابات شورا، این افراد چهار روز (تا امروز) فرصت اعتراض دارند که 10 روز مهلت رسیدگی به این اعتراضات پیش بینی شده است.

حسین زاده افزود: به لحاظ قانونی نمی توانیم به این اعتراضات ورود کنیم اما توصیه می کنیم اگر احراز صلاحیت ها در براساس قانون انجام نشده، هیات نظارت در چارچوب قوانین و استعلام های انجام شده، مجددا بررسی و بازنگری کند تا بتوانیم شاهد مشارکت گسترده و با نشاط در این انتخابات باشیم.

وی با تاکید بر رعایت قانون در انتخابات شورای شهر و روستا اضافه کرد: هر کدام از دستگاه ها وظایفی در این زمینه دارند که باید به صورت مستقل به آن عمل کنند.

حسین زاده در ادامه درباره شائبه دخالت نمایندگان مجلس و فشار برای تایید یا ردصلاحیت برخی داوطلبان اظهار کرد: هنوز گزارش مستندی در این زمینه دریافت نکردیم اما آنچه مسلم است دستگاه ها مستقل از افراد تصمیم گیری می کنند و اگر تمام دستگاه ها مقید به قانون باشند، دخالت های بیرونی بر کار آنها تاثیر نخواهد داشت.

وی چاپ شناسنامه جعلی برای انتخابات را نیز تکذیب کرد و گفت: کمیته بازرسی به این گونه مسائل رسیدگی می کند و تاکنون گزارشی از جعل شناسنامه دریافت نکردیم.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به برنامه زمانبندی انتخابات، تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شده و فعالیت ستادهای تبلیغاتی شوراهای شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت پیش بینی شده و خارج از این محدوده زمانی ممنوع است.

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت برگزار می شود.

16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب شده اند، که چهار هزار و 55 نفر برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده اند.

همچنین از 751 نفر داوطلب شورای شهر اهواز 105 نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند که 53 نفر از آنها در بررسی های هیات اجرایی تایید شده بودند.

به گفته مهدی قمشی رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان، اخیرا از رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان داوطلب شورای شهر، به ویژه چهره های شاخص این طیف، اظهار نگرانی کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار