تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
پیش بینی 165 شعبه اخذ رای در آبادان
فرماندار ویژه آبادان از پیش بینی 162 شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستای شهرستان خبر داد
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از پیش بینی 162 شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستای شهرستان خبر داد و گفت:چهار هزار و 500 عامل اجرایی نیز در برگزاری انتخابات شرکت دارند.

عزیز الله شهبازی شنبه در نشست خبری با رسانه های شهرستان گفت:162 شعبه اخذ رأی ثابت، دو شعبه سیار در بخش مرکزی و یک شعبه در بخش اروندکنار، اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهرآبادان، اروندکنار، چوئبده و 55 روستای تابعه را بر عهده‌دارند.

وی تعداد واجدان شرایط رأی در شهرستان آبادان را 200 هزار و 12 نفر اعلام کرد و ادامه داد:6هزار و 850 نفر رأی اولی برای نخستین بار در انتخابات حضور خواهند داشت.

فرماندار آبادان اظهار داشت:در شهرستان آبادان 641 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که صلاحیت 574 نفر تائید شد که این مهم، بیانگر رد صلاحیت 9.46 درصد افراد ثبت نام شده است که در مقایسه با دور قبل انتخابات شورای های اسلامی تعداد کمتری رد صلاحیت شدند.

وی از افزایش تعداد جوانان و بانوان برای حضور در عرصه انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت:در شهر آبادان 151، اروندکنار 24، چوئبده 12 و در روستاها 454 داوطلب برای حضور در شوراها اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

شهبازی گفت:طبق قانون برای شهر آبادان 9 نفر، شهر اروندکنار پنج و شهر چوئبده پنج نفر عضو شورای اسلامی شهر می‌شوند و در 6 روستای بخش مرکزی و سه روستای بخش اروندکنار نیز شوراها پنج نفر هستند.

وی اظهار داشت:تمامی تمهیدات و تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان آبادان فراهم است و در زمان باقی مانده نیز، دوره آموزشی نمایندگان فرماندار، کاربرهای رایانه و اعضای شعب اخذ رأی برگزار می شود.

*محدودیتی برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی در آبادان نداریم

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:محدودیتی برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی در آبادان نداریم.

وی اظهار داشت:آنچه برای کشور مهم است حضور حداکثری و پرنشاط مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی است و در این راستای بستر لازم برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی مهیا است.

شهبازی به اختصاص دو شعبه در دادگستری شهرستان آبادان برای برخورد با جرائم انتخاباتی اشاره کرد و گفت:تاکنون تخلف و بداخلاقی در خصوص تبلیغاتی انتخابات بیست و نهم اردیبهشت به فرمانداری آبادان گزارش نشده و در صورت مشاهده طبق قانون انتخابات با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آبادان رعایت قانون و اصل بیطرفی در تمامی فرآیندها و تصمیم‌گیری‌های انتخاباتی را ملاک عمل و معیار اعضای ستاد انتخابات فرمانداری دانست و گفت: برای داشتن انتخابات باشکوه و بانشاط باید سه شاخص مهم امانتداری و رعایت اصل بیطرفی، اخلاق‌مداری ، قانون‌مداری را سرلوحه تمامی فعالیت‌ها قرار دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد برخورد با دستفروشان خیابان امام خمینی(ره) آبادان با توجه به در پیش بودن انتخابات نیز، گفت:طبق قانون انتخابات با هر دستگاهی که باعث سلب امید، نشاط و امنیت روحی و روانی مردم برای حضور در انتخابات شود، برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حائز اهمیت است و به این منظور از تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرستان در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه استفاده خواهد شد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستان و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیشت و نهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و شهرستان آبادان برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار