تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست مدیرکل زندانها با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛
توسعه خدمات سلامت و درمان زندانیان
توسعه خدمات سلامت و درمان زندانیانخوزنیوز: مدیرکل زندانهای خوزستان در دیدار با دکتر ورناصری معاون دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خوزستان ، سلامت و درمان زندانیان را در تأمین سلامت جامعه بسیار موثر عنوان کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ رضا پوستچی افزود: زندانی معلول عوامل اجتماعی است که در زندان نگهداری می شود و لذا جامعه و نهادهای آن باید بسته به رسالت اجتماعی و مسئولیت خود در مقابل جامعه ، زندانیان را که شهروندان همین استان هستند از خدمات خود برخوردار نمایند.

این مقام ارشد زندانهای خوزستان در خاتمه به اقدامات کلان زندانبانی در نگهداری مجرمان و  پرداخت به اصلاح و تربیت آنان اشاره کرد و گفت : سلامت جسم و درمان زندانیان بیمار برای ما همانند اولویت های اصلاحی و تربیتی آنان دارای اهمیت بسیار است و انتظار داریم حوزه معاونت درمان دانشگاه استان برون زندان و تأمین پزشک و حتی المقدور تجهیزات درمانی زندان را به مثابه شهرک و شهرهای کوچک از خدمات خود برخوردار نمایند.

دکتر ورناصری نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از دیدگاههای مدرن و بروز مدیریت زندانهای استان در عرصه سلامت، بهداشت و درمان زندانیان و امور زندانها گفت : ورود بخش خصوصی و ایجاد درمانگاه توسط نهادهای حمایتی همسو با زندان مانند انجمن و شرکت های درمانی همکار، قطعاً می تواند کیفیت بخشی سلامت و درمان و مشکلات عمده زندانها در این محور را بطور کلی مرتفع نماید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان ساخت : هم به عنوان یک پزشک و مسئول عرصه درمانی جامعه توجه به درمان یک زندانی به عنوان یک فرد برایم اهمیت دارد و همان اعتقاد نجات یک فرد ، نجات یک جامعه است را در این عرصه نیز بسیار مهم و تعیین کننده می دانم . لذا هرگونه کمک و همکاری برای توسعه سلامت و درمان زندانیان و تجهیز ضروری درمانگاه زندان باشد را انجام خواهیم داد.

در ادامه این نشست به ترتیب ایگدر معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانها ، دکتر نورزاده رئیس اداره بهداشت و درمان زندانهای استان ، سرهنگ احمدپور فرمانده یگاه حفاظت اداره کل و هاشم نیا مدیرعامل ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان اهواز بسته به وظایف محوله و مشکلات حوزه های اعزام و بدرقه ، تجهیز و تأمین کادر درمان و… نقطع نظرات خود را بیان نمودند که دکتر ورناصری نیز پیرامون موارد مطرح شده قول مساعدت و پیگیری دارد.
:
:
:
آخرین اخبار