تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۸۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بازرسی استان خوزستان:
جایگاه بازدارنده زندان در پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار است
مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان با اشاره به جایگاه مهم زندانها در تامین بخشی از امنیت جامعه و اصلاح آسیب های اجتماعی، بر توجه جامعه به نقش بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم زندان تاکید کرد
خوزنیوز: مدیرکل سازمان بازرسی خوزستان با اشاره به جایگاه مهم زندانها در تامین بخشی از امنیت جامعه و اصلاح آسیب های اجتماعی، بر توجه جامعه به نقش بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم زندان تاکید کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر آقاجری مدیرکل بازرسی با بیان مطلب فوق در دیدار با مدیرکل زندانهای استان ، افزود: نقش مدیریت در توسعه خدمت رسانی و تکمیل برنامه های تعالی محور و پویایی سیستم تعیین کننده است.

این مقام ارشد نظارتی استان خوزستان ، همچنین نقش و هدف کار بازرسی را پیشرفت و تعالی دستگاها برای توسعه خدمت رسانی در بستر سلامت کار برشمرد و گفت: تلاش ما همواره کمک به ارتقای سلامت کار و بهبود فرایند های اجرایی است.

وی در خاتمه زندان را یک تنبیه برای افراد هنجار شکن و یک برنامه بازدارنده توصیف کرد و گفت: تلاش زندان و اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی افراد بزهکار که با هدف بازگرداندن سعادتمندانه آنها به جامعه انجام می پذیرد، قابل تحسین است .

مدیرکل زندانهای خوزستان هم در این نشست ، به ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات کلان و دستاوردهای زندانهای استان در حوزه های امنیت زندانها و تربیت زندانیان پرداخت و گفت: بواسطه اقدامات چند سال اخیر زندانها ، تحولات بسیار خوبی در محور بهبود و بهسازی و نوسازی زندانها انجام پذیرفته ، در کنار آن توسعه سلامت و درمان زندانیان ، درمانهای نگهدارنده ، خدمات گسترده آموزش های مهارتی، فنی حرفه ای، روانشناسی و … موجب شده آسیب های رفتاری زندانیان بسیار کاهش یابد و هنجار پذیری زندانیان و تبعیت آنان از مقررات داخلی که می تواند مبین قانون پذیری پس از حبس آنها باشد ، ارتقاء دهد که مجموع اینها کاهش نرخ عود مجدد بزه و بازگشت به زندان را در افراد آزاد شده بدنبال داشته است.

مدیرکل زندانهای استان تعطیل سازی زندان کارون اهواز و انتقال آن به زندان جدید را در سال ۹۴ از کارهای بزرگ و با ضریب ریسک بالای مدیریتی بیان کرد و تصریح کرد : هم اعتقاد و هم تجربه ما ثابت کرده ایجاد امنیت و نظم در زندان با تاثی به اخلاق و نگهداری اسلامی بیش از تدابیر امنیتی و سلاح و مهمات محقق می گردد.

این مقام ارشد زندانهای استان به تحقق بخشی از سیاست های عالیه نظام در عرصه کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری نیز اشاره کرد و افزود: بواسطه سیاست های عالیه مدیریتی رییس کل دادگستری استان و تعامل و پیگیری های خوب این مدیریت و زندانها با دستگاه قضایی و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری جمعیت کیفری در مدت پنج ساله گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته که این موجب تسریع در اجرای برنامه های حبس هدفمند گردیده است.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست بر ضرورت توسعه همکاری ها و هماهنگی های دو دستگاه در راستای توسعه جایگاه و منزلت تشکیلات قضایی تاکید شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
طرفی
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
سلام. اصلاح افراد هنجار شکن با تبدیل زندان و حبس به مجازاتهای جایگزین به مراتب موثرتر خواهد بود. یک زندانی علاوه بر تحمیل مخارج بر عهده دولت و ملت مشکلات دیگری برای خانواده وی بوجود می اید که جامعه در قبال آنها هم مسؤل است.پر کردن زندانها از افراد هنجار شکن افتخار نیست .با برخورداری از سیره پیامبران و تامین مایحتاج معیشتی میتوان هنجارشکنی را کنترل کرد.افتخارما زمانی است که افراد هنجار شکن در جامعه بروز پیدا نکنند. و به نوعی بیمار نشوند تا بخواهیم به درمان آنها بپردازیم.
شهروند
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
بازگشت سعادتمندانه بعد از گذران یک عمر از زندگی در زندان به چه معنی است؟ آیا زندان به جزء شرمساری و سرافکندگی برای فرد پس از بازگشت چیز دیگری به ارمغان میاورد؟آیا حیثیت ، آبرو و عمر رفته، ویا دید مردم درجامعه نسبت به یک زندانی تغییر میکند.کار بزرگ زمانی است که به تخریب زندان وتغییر آن به یک کارگاه آموزشی ، فرهنگی ، صنعتی انجام گردد.و یادمان باشد همه آنهایی که در زندان بسر میبرند به دلیل نداشتن اخلاق زندانی نشده اند.
:
:
:
آخرین اخبار