تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظمی مطرح کرد:
راه‌‌اندازی دفتر حمایت از کودکان در دستگاه قضا
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به افزایش سواستفاده از کودکان، گفت: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ضمن تعریف عناوین مجرمانه جدید، مجازات قابل توجه برای والدین کودک آزار تعیین شده است
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به افزایش سواستفاده از کودکان، گفت: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ضمن تعریف عناوین مجرمانه جدید، مجازات قابل توجه برای والدین کودک آزار تعیین شده است.

محمد کاظمی در خصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته فرعی کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی کارشناسی شده و بنا بر ضرورت به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سوء استفاده از کودکان با توجه به مصادیق روز جامعه، تصریح کرد: عناوین مختلفی در لایحه مذکور پیش‌بینی شده که در قوانین فعلی وجود ندارد، در واقع این لایحه تکالیفی را برای والدینی که توجهی به تحصیل کودکان خود ندارند یا افرادی که از کودکان سو‌استفاده کاری یا آنها را مورد آزار قرار دهد تعیین شده است.

تعریف عناوین مجرمانه برای کودک آزاری

وی با تاکید بر اینکه ضمانت اجرایی برای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، افزود: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان عناوین جدید و قابل توجه برای حمایت از کودکان و برخورد با سواستفاده‌کننده‌ها مطرح شده است.

کاظمی ادامه داد: موضوع کودکان کار، بیگاری از کودکان، سواستفاده از اطفال برای جرایم مختلف از جمله موارد پیش‌بینی شده است، البته مسئولیت قابل توجهی هم برای والدین در نظر گرفته شده است.

دفتر حمایت از کودکان در قوه قضاییه تشکیل می‌شود/ تعیین مجازات قابل توجه برای والدین کودک آزاد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در قوه قضاییه به عنوان متولی در لایحه پیش‌بینی شده است، گفت: این دفتر می‌تواند در همه دادگستری‌های شهرستان ها تشکیلاتی را داشته باشد و با همراهی بهزیستی و سایر نهادهای مردمی هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز در لایحه مذکور مسائلی را عهده‌دار شده، مکان‌هایی هم برای نگهداری از اطفال آسیب‌دیده جسمی از ناحیه والدین پیش‌بینی شده، جزای نقدی تا حبس‌های طولانی مدت هم به عنوان مجازات در این لایحه پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجازات برای آزار جسمی کودکان توسط والدین بسیار قابل توجه و پر‌رنگ تر نسبت به سایرین دیده شده است.  البته در جریان اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نیز سواستفاده از کودکان برای حمل یا قاچاق مواد مخدر جرم تلقی شده و مجازات اعدام برای آن در نظر گرفته شده است.
:
:
:
آخرین اخبار