تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت شنا خوزستان:
هیچ‌گونه کمکی در مدت ۳ سال اخیر به هیئت شنای خوزستان نشده است
رئیس هیئت شنا خوزستان با بیان اینکه در مدت ۳ سال اخیر هیچ‌گونه کمکی به هیئت شنا نشده است، گفت: مسئولان استانی زمانی که حمایتی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد
رئیس هیئت شنا خوزستان با بیان اینکه در مدت ۳ سال اخیر هیچ‌گونه کمکی به هیئت شنا نشده است، گفت: مسئولان استانی زمانی که حمایتی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد.

حسین عیسی‌زاده درباره وضعیت ورزش شنا در خوزستان اظهارداشت: برای توسعه، گسترش و پیشرفت رشته شنا به عنوان یک رشته مادر هیئت شنا ضروری است بر هر استخری در سطح استان نظارت کند.

وی با بیان اینکه نظارت نکردن صحیح یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ورزش شنا است، افزود: در حقیقت مشکل اصلی رشته ورزشی شنا واگذاری استخرها به بخش خصوصی است. خصوصی‌سازی موجب مشکلاتی از قبیل افزایش هزینه سبد ورزشی خانوارها و همچنین  تخریب استخرهای دولتی از طریق فرآیند مزایده می‌شود؛ در خصوصی‌سازی استخرها درآمدزایی بیشتر از توسعه امکانات مطرح است.

رئیس هیئت شنا خوزستان گفت: با توجه به اینکه رشته شنا یک رشته مدال‌آوری است اداره ورزش و جوانان استان باید به هیئت شنا  در راستای نخبه‌پروری و استعدادیابی کمک  کند .

وی با بیان اینکه اکنون در حال آمادگی راه‌اندازی مدارس شنا در مرکز استان و شهرستان‌ها هستیم، تصریح کرد: مشکل سخت افزاری و مالی سبب اجرایی نشدن برنامه‌های مورد نظر است. در حال حاضر هیچ استخری در اختیار هیئت شنا خوزستان نیست و به طبع در شهرستان‌ها نیز چنین وضعیتی وجود دارد.

عیسی‌زاده ادامه داد: با توجه به شرایط  موجود در هیئت شنا سال گذشته نتایج خوبی در شنا پایه کسب کردیم و توانستیم دو شناگر استانی را به تیم ملی دعوت کنیم اما زمانی که استخر به بخش خصوصی واگذار شود قهرمان‌پروری تعطیل می‌شود.

وی بیان کرد: حداقل‌ترین شرایط برای قهرمان‌پروری وجود یک استخر استاندارد در اختیار هیئت‌ها است در حقیقت استان‌هایی که از نظر شنا رشد کردند به هیئت‌های آنها توجه ویژه شده اگر در خوزستان امکانات لازم را در اختیار هیئت بگذارند پس از چهار سال جهش خیره‌کننده شنا را مشاهده می‌کنیم.

رئیس هیئت شنا خوزستان با بیان اینکه باید برای ورزش پایه هزینه کنیم، عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته برای یک رشته ورزشی طرح گسترده‌ای را تصویب می‌کنند اما متاسفانه چند سال است که بودجه مناسبی در اختیار هیئت‌‌های ورزشی ما قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مدت 3 سال اخیر هیچ‌گونه کمکی به هیئت شنا نشده است، گفت: مسئولان استانی زمانی که حمایتی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد انتظار مدال‌آوری و قهرمانی را نیز نداشته باشند همچنین اگر اداره ورزش و جوانان اگر حمایت نکند مدال‌آوری رشته شنا محال است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار