تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بر اثر خشکسالی؛
90درصد مزارع گندم دیم دزفول خسارت دید
کاهش بارندگی در سال زراعی جاری موجب وارد آمدن خسارت به 90 درصد مزارع گندم دیم این شهرستان شده است
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:کاهش بارندگی در سال زراعی جاری موجب وارد آمدن خسارت به 90 درصد مزارع گندم دیم این شهرستان شده است.

احمد زارعی سطح زیر کشت مزارع گندم این شهرستان را 43 هزار هکتار عنوان کرد و افزود:30 هزار هکتار از مزارع گندم دزفول به صورت آبی و 13 هزار هکتار دیم است که عملیات برداشت محصول از این گندم زارها آغاز شده و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.

وی افزود:کاهش بارندگی سالانه به ویژه بارندگی موثر و همچنین قطع بارندگی در یک دوره 81 روزه در این شهرستان موجب شد مزارع گندم دیم دزفول حدود 90 درصد دچار خسارت شود و سطح مزارع قابل برداشت گندم دیم کمتر از 10 درصد سطح زیر کشت می باشد که این موضوع بدون شک بر روی تولید گندم کل استان خوزستان تاثیرگذار است.

زارعی خدمات ارائه شده به کشاورزان گندمکار در سال زراعی جاری را بیش از چهار هزار و 500 تن گندم بذری گواهی شده و مادری و حدود 17 هزار تن انواع کودهای شیمیایی عنوان کرد و گفت:مهرگان،چمران 2 ،چمران و D-79-15 انواع ارقام کشت شده گندم در دزفول می باشند.

زارعی پیش بینی کرد 126 هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود .

وی بیان کرد:شهرستان دزفول با تولید سالانه 120 تا 160 هزار تن محصول گندم با توجه به شرایط اقلیمی در جایگاه دوم یا سوم استان خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار