تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارسال چغندرقند دزفول به کارخانه های تولید شکر کشور
محصول چغندرقند تولید این شهرستان به کارخانه های تولید شکر 6 استان کشور ارسال می شود
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: محصول چغندرقند تولید این شهرستان به کارخانه های تولید شکر 6 استان کشور ارسال می شود.

احمد زارعی روز سه شنبه با تاکید بر ضرورت تسریع در روند راه اندازی مجدد کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان افزود: بارگیری محصول چغندرقند منطقه به مقصد کارخانه های تولید شکر استان های اصفهان ، کرمانشاه ، همدان ، قزوین و کارخانه یاسوج مشکلات فراوانی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی حمایت از سرمایه گذار کارخانه قند برای تسریع در راه اندازی این کارخانه را ضروری دانست و گفت:پس از وقفه ای 10 ساله کشت چغندرقند در دزفول از سال 93 با کشت یکهزار هکتار از سر گرفته شد که با استقبال کشاورزان این رقم در سال 1394 به 2 هزارو 480 هکتار و در سال 95 به سه هزار و 783 هکتار افزایش یافت.

زارعی با بیان اینکه کشت چغندرقند در دزفول و شمال استان خوزستان با استقبال کشاورزان در حال احیا شدن است گفت:برای برداشت و انتقال محصول چغندر قند تولید دزفول به هفت کارخانجات قند کشور واقع در 6 استان کشور روزانه 700 دستگاه کامیون نیاز است.

وی افزود:از آنجا که برداشت محصول چغندرقند با برداشت سایر محصولات همراه است و ماشین آلات موردنیاز اغلب از سایر شهرستان ها تامین می شود لذا از ادارات و دستگاه های اجرایی انتظار می رود ماشین آلات خود را در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهند تا در برداشت و حمل محصول چغندر قند منطقه تسریع شود زیرا ضربه به بخش کشاورزی به سایر بخش ها نیز ضربه جبران ناپذیر وارد می کند.

زارعی ضمن از تعامل خوب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دزفول بابت تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی منطقه گفت:با توجه به برداشت محصول پیاز در دزفول حدود یکهزار و 800 دستگاه کامیون حامل پیاز از میدان میوه و تره بار دزفول بارگیری می شود.

راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ چغندرقندی کشور که پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از یک دهه است تعطیل شده با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت.

گام نخست برای راه اندازی این کارخانه با اعطای 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت یازدهم از سال 1394 کلید خورد و مقرر شد با پرداخت تسهیلات بیشتر روند بازسازی و احیای مجدد این کارخانه با شتاب ادامه یافته تا پس از یک دهه تعطیلی ، بار دیگر چرخ تولید این کارخانه چغندرقندی در سال 1396 به حرکت در آید.

برداشت محصول چغندرقند از مزارع منطقه شمال خوزستان آغاز شده است.

در سال زراعی جاری بیش از 10 هزار هکتار چغندرقند در استان خوزستان کشت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار