تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر رفیعی: متخصصان علوم آزمایشگاهی؛ قهرمانان علمی گمنام
دکتر رفیعی: متخصصان علوم آزمایشگاهی؛ قهرمانان علمی گمنامخوزنیوز: مراسم تجلیل از آزمایشگاهیان نمونه استان با حضور دکتر مهران ورناصری معاون درمان، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر رمضان احدی قائم مقام معان درمان، جمعی از مدیران ستادی، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی در محل تالار شهداء دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر رفیعی در این مراسم با اشاره به نامگذاری روز علوم آزمایشگاهی  توسط سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: اشخاص که از خدمات آزمایشگاهی استفاده می کنند از نتیجه کارها و تلاش های افرادی بهره می برند که گمنام هستند.

وی با تبریک این روز به آزمایشگاهیان، افزود: گرامیداشت این روز می تواند پاسداشتی باشد از زحماتی افرادی که در اغلب اوقات نام و نشانی از آنها نیست، اما در حیطه خدماتی که ارائه می دهند نقش بسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به پیشرفت های علم تشخیص در پزشکی گفت: امروزه به دلیل توسعه ای که در علوم اتفاق افتاده است و پیشرفت های قابل توجهی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم، کارهای پزشکی توسط یک تیم انجام می شود که نقش علوم آزمایشگاهی در بین آنها بسیار حائز اهمیت است و آزمایشگاه به عنوان علوم پایه شناخته شده است.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در این رشته سال ها کارهای تحقیقاتی مختلف در آزمایشگاه های مختلف صورت می گیرد تا نتیجه آن بتواند مورد استفاده قرار گیرد. یک نمونه ساده آن کیت های آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه ها برای تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد که تهیه آنها نیازمند گذراندن مراحل زیادی است.

دکتر رفیعی در ادامه گفت: گاه برای تشخیص یک بیماری مشاهده می کنیم تحقیقات زیادی در دانشگاه های مختلف جهان انجام می شود تا به این نتیجه برسند که چه آنتی ژنی برای تشخیص یک تومور می تواند مورد استفاده واقع شود.

وی تاکید کرد: بنابراین ما باید قدرشناس افراد مشغول در این حیطه باشیم و امروز روزی است که ما بخشی از زحماتی این عزیزان را گرامی می داریم. همچنین امیدوارم بتوانیم گامی برای جبران زحمات آنان برای خدمت رسانی بهتر به مردم استان برداریم.
:
:
:
آخرین اخبار