تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۴۵۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت یازهم، نقد منصفانه یا تخریب مغرضانه؟!
سیدمحمدمهدی شفیعی
دولت یازهم، نقد منصفانه یا تخریب مغرضانه؟!این روزها گاهی در بحبوحه بحثهای داغ انتخاباتی و نقدهایی که به دولت مطرح میشود، طرفداران دولت بیان می کنند که منتقدان دست به تخریب میزنند. من معتقدم هرچند گاهی مبالغه و زیاده روی در مطالب طرفداران هر کاندیدایی وجود دارد اما نقد این دولت با مطالب بزرگان خود دولت آنقدر ساده است که شاید اصلا نیازی به حرف دیگران و یا حتی آمار و ارقام نباشد تا بحث زیاده روی و تخریب و تکذیب پیش بیاید.

به عنوان مثال متذکر این مطلب مهم میشوم و امیدوارم کمی به آن بیندیشیم:

اولا: آقای رئیس جمهور از ابتدای دولتش تا به حال ریز و درشت مسائل کشور را به برجام گره زدند و در غالب سخنرانی ها بزرگترین و مهمترین دستاورد دولتشان را برجام دانستند و حتی با تعابیر مبالغه آمیزی مثل آفتاب برجام و... از آن یاد کردند.

حتی وقتی برای ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری آمدند هم هدفشان از آمدن را حمایت و حفظ نوزاد برجام(به تعبیر خود ایشان) اعلام کردند.

در این چند سال آن قدر همه تاکید و هم و غم ایشان برجام بوده که حالا گره زدن همه چیز و همه مشکلات به برجام و دوران پسابرجام سوژه ای شده برای شوخی های مردم و مطبوعات. (این همه تاکید آنقدر واضح است و آنقدر در سخنرانی های ایشان و کابینه ایشان فراوان است که به راحتی با یک جستجوی ساده در متن سخنرانی های ایشان مشخص میشود.)

ثانیا: حالا بعد چهارسال جناب دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ی خود ایشان و قهرمان برجام توئیت فرموده اند که نه تنها روح برجام بلکه حتی متن آن هم توسط طرف غربی نقض شده و به آن عمل نشده است(تصویر توئیت ایشان در رسانه ها موجود است) که البته اخبار تحریمهای جدید، بلوکه کردن اموال، داستان گذرنامه ها و.... مدتها قبل از توئیت جناب ظریف حاکی از این مطلب بود.

نتیجه ی مجموع مطالب جناب رئیس جمهور و جناب وزیر و البته همه اخباری که شنیده ایم و می شنویم اینکه:

نه تنها اساسی ترین و مهمترین دستاورد دولت و بزرگترین عملکرد آن و نه تنها کلید حل غالب مشکلات اقتصادی کشور از نظر دولت، بلکه حتی بزرگترین هدف و انگیزه ی جناب دکتر روحانی برای دوره ی پیش رو نیز به اذعان وزیر ایشان و قهرمان برجام تبدیل به هیچ شده است و از تقریباهیچ رسیده ایم به دقیقا هیچ .

حالا طرفداران محترم دولت کلاه خود را قاضی کنند و بگویند با این حساب و با وجود هدر شدن بزرگترین و اساسی ترین دستاورد و هدف دولت، آیا این دولت نیازی به تخریب دیگران و یا حتی آمار و ارقام دارد؟!
:
:
:
آخرین اخبار