تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۶۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
عملکرد انقباضی مدیران مالی، سدی در مسیر توسعه کشور
نشست سراسری مدیران مالی و ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان خوزستان با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس و دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مسعود صدری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان و مدیران و ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان خوزستان برگزار شد
دکتر ایدنی: عملکرد انقباضی مدیران مالی، سدی در مسیر توسعه کشورخوزنیوز: نشست سراسری مدیران مالی و ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان خوزستان با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس و دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مسعود صدری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان و مدیران و ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ایدنی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان و تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: بسیار خرسندیم که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزبان شما عزیزان است و امیدواریم که خروجی این جلسه، دستاورد خوبی را برای همه دستگاه های اجرایی استان در حوزه مالی داشته باشد تا بتوانیم نقش بهینه و سازنده ای در صیانت هر چه بیشتر  از منابع مالی کشور و بیت المال داشته باشیم و با مداخله موثر مدیریت مالی نه تنها در صیانت بلکه به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه خاص و گلایه مندی که اکثر مدیران اجرایی دارند این است که نگاه مدیران مالی مجموعه نگاه تحت بخشی است، ادامه داد: برخی از مدیران امور مالی، این حوزه را به صورت یک حوزه تفکیک شده، ایزوله و منفک می بینند در صورتی که اگر ما نگاه کلی داشته باشیم، نگاه ما به این سمت می رود که همه ما بخشی از یک سازمان و یک جامعه هستیم که مقرر است خروجی مطلوبی داشته باشیم و تمام مدیران به خصوص مدیران مالی هر سازمان باید باعث ارتقاء و پیشرفت آن سازمان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان داشت: مدیران مالی باید نگاه جامعه نگر و کلی نگر داشته باشند و به دنبال ارتقاء سازمان خود باشند تا در نهایت شاهد ارتقاء کشور باشیم.

وی افزود: نگرانی هایی که مدیران  مالی و ذیحسابان از حوزه بازرسی و دیوان محاسبات دارند، گاهی اوقات آنقدر فضا را سنگین می کند که توسعه کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.

ایدنی با اشاره به فسادهای مالی که متاسفانه گاهی اوقات در کشور رخ می دهد، اظهار داشت: البته نگرانی ذیحسابان و مدیران مالی تا حدود زیادی به جا است ولی این نگرانی نباید حساس گونه و بیمارگونه شود.

وی اضافه کرد: مدیران امور مالی نباید اینقدر با سیستم انقباضی رفتار کنند که عملا جلوی توسعه کشور گرفته شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: مدیریت مالی فقط صیانت از منابع مالی و ارتباط با قوانین نیست، بلکه خودش هم باید در جهت رفع مشکلات و معضلات سیستم، راهکار ارائه دهد و به توسعه سازمان کمک کند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت، معاونت پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت و منابع تغییر عنوان داده، گفت: باید در نظر داشته باشیم که حوزه مدیریت توسعه در دستگاه های اجرایی فقط مدیریت هزینه ها نیست بلکه مدیریت منابع هم هست.

ایدنی بیان داشت: لازم است در توسعه مدیریت و منابع کارهای خلاقانه ای انجام شود و منابع سیستم نه تنها هزینه کرد اصولی داشته باشند، بلکه در جهت توسعه سیستم و منابع جدید، قدم های بزرگی برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خروجی این جلسه موجب ارتقاء دانش مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان و همچنین کمک به توسعه بیشتر استان که بخشی از کشور عزیزمان است، شود.
:
:
:
آخرین اخبار