تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۴۶۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت رکورد کشوری جابجایی کامیون با دندان توسط پوریا و فائزه سرلک / عکس
ابرانسان‌های خوزستانی، رکورد جدید کشیدن کامیون با دندان را باز هم به نام خود در کشور به ثبت رساندند
ابرانسان‌های خوزستانی، رکورد جدید کشیدن کامیون با دندان را باز هم به نام خود در کشور به ثبت رساندند.

  مراسم ثبت رکورد جابجایی کامیون با دندان توسط پوریا و فائزه سرلک روز جمعه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین جمع بسیاری از مردم اهواز در پارکینگ شماره 4 کیانپارس برگزار شد.

در ابتدا فائزه سرلک که مدتی پیش نیز سه خودرو سواری را با دندان به مسافت چهار متر و ۶ سانتی متر جابجا کرده بود، کار خود را برای ثبت رکوردی جدید این بار برای کشیدن یک کامیون 6 تنی با دندان آغاز کرد.

فائزه سرلک در سه شانسی که برای ثبت رکورد خود داشت، از ۲ بار آن استفاده کرد و در مرحله اول ۲۳ متر و ۳۰ سانتی متر و در مرحله دوم ۲۳ متر و ۸۰ سانتی متر را به ثبت رساند. در نهایت نیز رکورد ۲۳ متر و ۸۰ سانتی متر در مدت زمان ۴۸ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه برای فائزه سرلک به ثبت رسید.

در ادامه نیز پوریا سرلک خود را برای کشیدن دو کامیون که هر کدام ۶ تن وزن داشتند، آماده کرد. او نیز همچون خواهرش از سه شانس خود برای کشیدن این خودروها با دندان، برای ۲ بار استفاده کرد که در مرحله اول ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر و در مرحله دوم ۱۱ متر و ۱۵ سانتی متر را به ثبت رساند و در نهایت اولین رکورد وی که ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر در ۴۸ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه بود، برای او به ثبت رسید.

پس از پایان مراسم، هادی رضایی، مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درخواست کشیدن خودرو با دندان توسط دو ورزشکار خوزستانی؛ فائزه و پوریا سرلک جهت ثبت در کتاب رکوردهای گینس به دست ما رسید و ما هم مستندات را آماده کرده‌ایم که به یکی از دفاتر فرعی رکوردهای گینس ارسال کنیم و در صورت تایید آن‌ها بتوانیم در کتاب گینس هم به ثبت برسانیم.

وی افزود: این کار جهت تایید، حدودا سه ماه زمان می‌برد تا مطمئن شویم که به رکوردهای گینس می‌رسد یا خیر.

ثبت رکورد کشوری جابجایی کامیون با دندان توسط پوریا و فائزه سرلک

مسوول کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: این کار بسیار مشکل و در نوع خود منحصر به فرد و در دنیا کم‌نظیر است. به هر حال نمی‌توانیم مشابه چنین رکوردهایی را داشته باشیم، چرا که نوع این خودروها و وزن آن‌ها در همه جای دنیا وجود ندارد، ضمن این‌که محل‌هایی که برای ثبت رکورد هم انتخاب می‌شود، متفاوت است و از این جهت در نوع خود رکورد جدیدی است.

همچنین ابراهیم نریموسایی، دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان، اظهار کرد: هیات ورزش‌های همگانی خوزستان طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های خود را در سطح استان و در جهت نشر و گسترش ورزش و فرهنگ ورزش در بین شهروندان، به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی افزود: خروجی داده‌های علمی نیز مبین این است که در سال‌های اخیر با رشد 10 درصدی مشارکت شهروندان در فعالیت‌های ورزشی رو به رو بودیم و این افزایش در آینده ادامه خواهد داشت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
کدوم خوزستانی بابا....ماشالا به بچه های لرستان...سرلک مشخصه اهل شرق لرستان هستن و شاید ساکن خوزستان باشن
:
:
:
آخرین اخبار