تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی بارشهای شدید و باد و تگرگ در خوزستان
اداره کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص وقوع بارشهای شدید در استان اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان، وقوع بارش‌های بعضاً شدید همراه با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد قابل ملاحظه و تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان به‌ویژه مناطق مرتفع شمال و شرق از بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت دوشنبه با احتمال برخاستن گردوغبار محلی در برخی مناطق پیش بینی می شود.

دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات و اقدامات لازم، برقراری کشیک شبانه‌روزی و آماده‌باش مراکز امدادی و درمانی و خدماتی و عملیاتی و دستگاه‌های مورد نیاز شهرستان، کنترل و بازدید سیستم‌ها و تأسیسات دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و شبکه‌ها و خطوط آبرسانی و برق‌رسانی، نظارت بر وضعیت سیل‌بندها و تحکیم سیل‌بندها و رفع موانع در مناطق شهری و روستایی، به کارگیری تجهیزات و امکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راهداری و راه و شهرسازی شهرستان‌ها بمنظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه ناشی از بارندگی در مناطق شمالی و شرقی اقدام کنند.

همچنین در زمینه مسدود بودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه‌هایی اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان طبق ضوابط، ابلاغ به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان جهت اتخاذ تدابیر لازم و اطلاع‌رسانی به کشاورزان جهت جلوگیری از وارد آمدن خسارت به اراضی و کشت‌های زراعی و باغی، اعلام احتیاط و توصیه‌های لازم جهت تردد در مناطق مرتفع و مناطق با حجم بارش زیاد، اعلام مستمر آخرین وضعیت و مسائل و مشکلات شهرستان به ستاد مدیریت بحران استان و آمادگی کامل شعب هلال احمر جهت فراهم ساختن امکانات لازم برای امدادرسانی بموقع در صورت لزوم اقدام شود.

همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان سالمندان، مسافران، صیادان، کشاورزان، دامداران، عشایر، صاحبان قایق‌های موتوری، ‌ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و سیل و تندباد جهت رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی مانند عدم صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و چرای دام در آن مناطق و عدم تردد و اسکان در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کانال‌ها و مناطق پرخطر و استفاده از ماسک مناسب در مواقع وقوع گردوغبار و سایر تدابیر لازم با توجه به وضعیت حادثه‌خیزی هر شهرستان جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
2
باباوجدانن این سیل آب دز و کرخه وکارون رو منحرف کنین توزمینهای خشک ماهشهرواهوازو ... نذارین مفت بره توخلیج تا خاک کمتربشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
نوش دارو پس از مرگ سهراب ....اگه بارونی هم بود تموم شد یعنی پیش بینی کردین ؟؟؟؟!!! لااقل قبل از شروع بارونها اطلاع بدید نه بعد از اینکه بارونها زده شده و سیستم از استان خارج شده
:
:
:
آخرین اخبار