تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۶۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز بازهم آلوده‌ترین شهر ایران شد/ کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم شد
کیفیت هوای اهواز در استان خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای تمامی افراد قرار گرفت. مسئولان ذی‌ربط از افراد خواسته‌اند تا از تردد غیرضروری خودداری کنند
کیفیت هوای اهواز در استان خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای تمامی افراد قرار گرفت. مسئولان ذی‌ربط از افراد خواسته‌اند تا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلانشهرها و مراکز استانها در 24 ساعت گذشته منتهی به  ظهر امروز(شنبه 16 اردیبهشت ماه) را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارشهای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلاینده‌های جوی در مراکز برخی استانهای کشور بیشتر از حد انتظار وجود داشته و به همین منظور دو مرکز استان در شرایط ناسالم برای گروههای حساس و ناسالم برای همه افراد قرار گرفتند.

به ترتیب آلودگی هوا ، اهواز با شاخص 191 (ناسالم برای همه افراد) و کرمان با شاخص 124(ناسالم برای گروههای حساس) لقب آلوده‌ترین شهرهای ایران را به خود اختصاص دادند.

بر اساس گزارش به‌دست آمده 18 مرکز استان، شرایط بهتری را داشتند و کیفیت هوای آنها روی مرز سالم قرار گرفت و ساکنان این استانها که تهران نیز جزو آنان بود به سبب برخی ناپایداریهای جوی و وزش باد و باران پراکنده هوای سالم را استنشاق کردند.

اما کیفیت هوای هفت استان کشور به شرایط پاک رسید و در این میان گرگان با شاخص 35 پاک‌ترین مرکز استان کشور لقب گرفت.

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
رکورد زدیم
:
:
:
آخرین اخبار