تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۴۶۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«از خوزستان و خوزستانی‎ها» به قلم دکتر عباس امام منتشر شد
مجموعه مقالات و یادداشت‎های دکتر عباس امام با موضوع خوزستان و خوزستان‎شناسی در قالب کتابی به نام «از خوزستان و خوزستانی‎ها» چاپ و وارد بازار کتاب شد
مجموعه مقالات و یادداشت‎های دکتر عباس امام با موضوع خوزستان و خوزستان‎شناسی در قالب کتابی به نام «از خوزستان و خوزستانی‎ها» چاپ و وارد بازار کتاب شد.

امام در این کتاب همچنین به معرفی تنی چند از چهره‎های مطرح و فعال خوزستانی در زمینه‌های فرهنگی و خوزستان‎شناسی از جمله محمدحسین حکمت‎فر، محمدعلی رونق، عیدی صابرزاده (معروف به عیدی گربه)، عیسی سجادی، منصور واحدی، محمدحسین هدایت اهوازی، عبدالرزاق حیاتی، حاج احمد افشار دزفولی، صفدر تقی‎زاده و... پرداخته است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در این مجموعه اندک کوشید‌ه‌ایم تا تنی چند از چهره‌های گمنام خوزستان و خوزستان‌شناسی را به خوانندگان بشناسانیم؛ افرادی که هر یک به نوعی در خدمت خوزستان و خوزستانیان و اصولاً ایرانیان بوده‌اند. البته ناگفته نماند تمام مطالب این مجموعه پیش از این در منابع مختلفی منتشر شده‌اند؛ برخی در وبگاه‌های اینترنتی، برخی در نشریات محلی استان خوزستان، برخی به صورت مقدمه بر کتاب‌های مؤلفان خوزستان‌پژوه، برخی در سمینارهای ابتکاری نویسنده در دانشگاه شهید چمران اهواز یا مصاحبه با خبرگزاری‌ها (به ویژه ایسنای خوزستان) برای معرفی این ‌گونه پژوهشگران، برخی در رثای خوزستان‌شناسان در گذشته و نظایر آن‌ها.»

عباس امام، پژوهشگر و استادیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز و خوزستان‌شناس، در سال 1338 در اندیمشک متولد شد و پیش از این از وی کتابی در زمینه خوزستان‎شناسی به نام‎ "اندیمشک و اندیمشکی‎ها" (1388) و همچنین ترجمه کتاب "نخستين كاوشگر شوش: سفرنامه پژوهشی سرهنگ لوفتوس" (1386) به چاپ رسیده است.

کتاب «از خوزستان و خوزستانی‎ها» توسط انتشارات معتبر در هزار نسخه و با قیمت 15 هزار تومان منتشر شده و هم‌اکنون در کتابفروشی‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار