تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۴۶۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده مطرح کرد:
عمده مشکلات خوزستان ناشی از ریزگردهای داخلی است
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه ۹۰ درصد تالاب هورالعظیم خشک است، گفت: منشا ۵۰ درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه ۹۰ درصد تالاب هورالعظیم خشک است، گفت: منشا ۵۰ درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است.

عباس پاپی زاده در رابطه با اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر تاثیر 19 میلیون هکتار کانون گردوغبار عراق و عربستان بر ایران، گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون هیچ گونه درخواستی از کشور عراق برای کاشت نهال نداشته اند این در حالی است که به طور مداوم از تاثیر کانون خارجی ریزگردها بر کشور سخن می گوید.

عمده مشکلات خوزستان ناشی از ریزگردهای داخلی است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عمده مشکلات خوزستان ناشی از ریزگردهای داخلی است، تصریح کرد: خانم ابتکار به جای آنکه برای مهار کانون های خارجی ریزگردها مسیر طولانی را طی کند بهتر است نسبت به مهار کانون های داخلی ریزگردها اقدام کند زیرا در این رابطه نیازی به پروتکل و منعقد کردن قراردادهای بین المللی و همچنین انجام دیپلماسی نبوده و به راحتی می توان نسبت به مهار کانون های داخلی اقدام کرد.

منشا 50 درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است

وی با بیان اینکه منشا 50 درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است، یادآور شد: تاثیرات منفی کانون های داخلی بسیار بیشتر از کانون های خارجی بوده و به دلیل آنکه کانون های داخلی نزدیک شهرها هستند بلافاصله این ریزگردها با غلظت بسیار زیاد و ارتفاع بسیار پایین وارد شهرها شده و موجبات تعطیلی ادارات و مدارس و همچنین قطعی آب، برق و گاز را فراهم و زندگی مردم را مختل می کند.

پاپی زاده ادامه داد: ریزگردهای ناشی از کشورهای همسایه در ارتفاع قرار گرفته و با غلظت کمتری به کشور وارد می شوند؛ هر چند این ریزگردها نیز مردم خوزستان را با مشکل مواجه می کند اما شدت آنها مانند ریزگردهای داخلی نیست.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، درباره سدسازی های کشور ترکیه با انتقاد از اینکه ترکیه به مدت 30 سال است نسبت به  سدسازی اقدام کرده است، تصریح کرد: خانم ابتکار در دولت اصلاحات و دولت فعلی مسئولیت سازمان محیط زیست را عهده دار بوده است باید 20 سال پیش نسبت به این سدسازی ها اعتراض می کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خانم ابتکار باید شفاف سازی کند چرا نسبت به مهار کانون های داخلی ریزگردهای خوزستان اقدام نمی کند؛ چرا جلوی انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز را نمی گیرد؟ این دستگاه تاکنون چه اقدام موثری در جهت احیای تالاب های خوزستان داشته است.

90 درصد تالاب هورالعظیم خشک است

وی با انتقاد از اینکه 90 درصد تالاب هورالعظیم خشک است، گفت: هر ساله به دلیل بارندگی قسمتی از تالاب آبگیری و در فصول گرما آب تبخیر و تالاب خشک می شود؛ بنابراین وضعیت فعلی تالاب مرهون لطف خداوند است نه تلاش های محیط زیست.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کانون گردوغبار هورالعظیم به قوت خود باقی بوده و حذف نشده است، تصریح کرد: در این باره جهت وزش باد تغییر کرده به گونه ای که در گذشته کانون ها جنوبی و شمالی بوده و در حال حاضر غربی و شرقی است.

خشکی تالاب ها، انتقال آب و ایجاد سدهای غیرکارشناسی شیوع ریزگردهای خوزستان را به دنبال داشته است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خشکی تالاب ها، انتقال آب و ایجاد سدهای غیرکارشناسی شیوع ریزگردهای خوزستان را به دنبال داشته است، تصریح کرد: با ایجاد سدهای غیرکارشناسی توسط وزارت نیرو و دست اندازی به طبیعت کانون های ریزگرد به تدریج شکل گرفته و شیوع پیدا کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار