تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش خوزستان خبر داد:
ایجاد زمین تخصصی فوتبال ‌پنج‌نفره در اهواز
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از اختصاص یک زمین جهت فعالیت ورزشکاران فوتبال پنج‌نفره در اهواز خبر داد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از اختصاص یک زمین جهت فعالیت ورزشکاران فوتبال پنج‌نفره در اهواز خبر داد.

افشین حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان استان که روز یکشنبه در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از تمام کسانی که خود را به عنوان کاندیدا در این مجمع مطرح کردند و وقت گذاشتند تا اعضای مجمع برنامه‌های آن‌ها را بشنوند، تشکر می‌کنم و جای خوشحالی دارد که برای هیات نابینایان و کم‌بینایان استان، چهار کاندیدا داشتیم که این نشان‌دهنده این است که همه به مقدس بودن کار در این هیات پی برده‌اند.

وی ادامه داد: هیات نابینایان استان در چندین رشته فعالیت دارد و ما در پارالمپیک ریو نیز ورزشکارانی از استان را داشتیم که افتخارآفرینی کردند که ازجمله آن می‌توان به آقای رجب‌پور و حیدری که عضو تیم‌ملی فوتبال پنج‌نفره هستند، اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که هیات استان دارد و در 9 شهرستان نیز فعال است، از رییس جدید هیات می‌خواهم با توجه به این‌که در شهرستان‌ها استعدادهای خوبی داریم و خیلی‌ها منتظر هستند که شرایط را برای فعالیت‌شان فراهم کنیم، این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و تعداد هیات‌های فعال استان نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: بیش از 100 ورزشکار سازمان‌یافته در شهرستان‌ها در بخش نابینایان و کم‌بینایان داریم که باید تعداد آن‌ها بیش از این شود. همچنین هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان باید ارتباط خود را با بهزیستی قوی‌تر کند.

حیدری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ورزشکاران کم‌بینا و نابینا، اشتغال است و من به‌عنوان خادم اول ورزش استان می‌گویم که تلاش‌مان را می‌کنیم که در دستگاه خودمان از حضور این عزیزان استفاده کنیم؛ همچنین در همین هفته برای اشتغال این ورزشکاران نامه‌ای به استاندار خوزستان ارسال خواهیم کرد. نامه‌ای نیز به سایر دستگاه‌ها به ویژه نفت ارسال خواهیم کرد تا بحث اشتغال این ورزشکاران پیگیری شود.

وی خطاب به رییس جدید هیات استان، خاطرنشان‌کرد: شما مسوولیت بسیار حساسی دارید و اکنون که مجمع به شما اعتماد کرده است، مسوولیت بسیار سنگینی برعهده شما است و ما به دنبال ترحم کردن نیستیم و دنبال ادا کردن حق ورزشکاران این هیات هستیم، چرا که سهم این ورزشکاران از افراد بینا بیشتر است. ما وظیفه داریم که شرایط را برای ورزشکاران نابینا و کم‌بینا فراهم کنیم. من هم قول می‌دهم مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز هر کاری که از نظر سخت‌افزاری، اعزام‌ها و برگزاری اردوها از دستش برآید، انجام دهد. برگزاری اردوها نیز جزو اولویت‌های ما است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همچنین باید بگویم از امروز که 17 اردیبهشت‌ماه است، کار تکمیل مجموعه ورزشی بانوان معلول و جانباز استان واقع در کوی طلاب اهواز که چند سال بلاتکلیف بود، آغاز شد و اگر مشکلی پیش نیاید این مجموعه در دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

حیدری در ادامه بیان کرد: با توجه به در پیش بودن مسابقات پارآسیایی و پارالمپیک، از هیات استان می‌خواهم که حتما برنامه داشته باشد. من هم تاحدودی به دغدغه و درددل‌های ورزشکاران این هیات آگاه هستم و برخی‌ها گلایه‌های‌شان به‌جا است. به هر حال ما مسوولیت گرفتیم که وقت بگذاریم و حق این ورزشکاران را از جامعه بگیریم. باید بگویم درب اتاق من و معاون ورزشی‌ام همیشه به روی ورزشکاران نابینا و کم‌بینای استان باز است و آن‌ها بدون وقت قبلی می‌توانند در دفتر کار ما حاضر شوند.

وی با قدردانی از رییس فدراسیون ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان، گفت: آقای مظلومی از سرمایه‌های نظام است و در فدراسیون سنگ تمام گذاشته است و جا دارد از او تشکر کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان در پاسخ به خواسته رییس فدراسیون مبنی بر احداث یک زمین برای فعالیت تیم فوتبال پنج‌نفره استان در اهواز، عنوان کرد: از رییس جدید هیات می‌خواهم نامه‌ای در این زمینه به ما بدهد تا از طریق اداره فنی و مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، موضوع را پیگیری کنیم و یک زمین اختصاصی در اختیار این هیات قرار دهیم.

 در پایان این مجمع از مهرداد صفراحمدی، سرپرست هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان، از سوی رییس فدراسیون با اهدای لوح، تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار