تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۴۶۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی بهاری در دزفول موجب لطافت هوا شد
بارندگی بهاری در مناطقی از دزفول در صبح روز دوشنبه موجب پاکی و لطافت هوا شد
بارندگی بهاری در مناطقی از دزفول در صبح روز دوشنبه موجب پاکی و لطافت هوا شد.

بارش بهاری که کمتر از یک ساعت در مناطقی از شهرستان دزفول و برخی شهرهای شمال استان خوزستان در صبح روز دوشنبه ادامه داشت موجب شد تا گرد و خاک روزهای اخیر از درختان و فضای سبز منطقه شسته شود.

این بارندگی که به صورت رگباری همراه با وزش باد و رعد و برق بود مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نکرد اما با توجه به فصل برداشت محصول گندم در منطقه احتمال خسارت به مزارع وجود دارد.

بارش باران در اواسط فصل بهار در دزفول در حالی است که این شهرستان در سال زراعی جاری با کاهش 47 درصدی بارندگی مواجه بوده است.

به گفته رئیس ایسیتگاه هواشناسی صفی آباد دزفول از ابتدای مهرماه سال 95 تا 27 فروردین ماه 96،میزان بارندگی در شهرستان دزفول 156 میلیمتر بوده است این درحالی است که سال گذشته در همین زمان میزان بارندگی 287 میلیمتر و در بلند مدت 191 میلیمتر بوده است.

علی کرمی افزود:از هشتم دیماه پارسال تا 29 اسفندماه گذشته به فاصله 81 روز هیچ بارندگی بیش از پنج میلیمتری در دزفول ثبت نشده است ضمن اینکه در 9 سال گذشته به ندرت به میانگین بارندگی رسیده ایم و انتظار بهبود وضعیت بارندگی نیز نیست و چشم انداز مثبتی برای بارندگی در این منطقه نمی توان ترسیم کرد.

کاهش بارندگی در سال زراعی جاری موجب وارد خسارت جدی به مزارع دیم شهرستان دزفول به ویژه گندم دیم شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان، ناپایداری های جوی را برای چند روز اخیر در این استان پیش بینی کرده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامبیز فاتحی
|
NORWAY
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
1
خوب جناب کرمی اگر شما مدیر هواشناسی هستید و اطلاعات علمی تان بیشتر از آمار و ارقام معمولتان است! ریزگردهای کلوئیدی که در عمق بستر کانونهای پودری بحرانی و فوق بحرانی کلوئیدی منطقه هستند، در عمق بسترها چه رفتاری دارند؟ و در زمانی که وارد اتمسفر می شوند دارای چه نوع رفتار و خصوصیاتی هستند و چرا آبگریز و باردار هستند؟ چرا وقتی باران می بارد با اینکه همه می بینیم که هوا به قول شما لطیف می شود! مردم منطقه دچار خفگی خشک بیشتری نسبت به زمانی که بارش صورت نمی گیرد، می شوند؟ چرا مردم در این زمان تلطیف هوای شما احساس می کنند که گلویشان خشک و دارای خارش جزئی و حتی سرفه می شوند که این حالت حتی با نوشیدن آب مکرر هم ادامه دارد گوئی که هیچ آبی نیاشامیده اند؟ اگر شما و مدیران زیست محیطی کشور و حتی متخصصان وزارت علوم پزشکی کشور به این سئوالات ابتدائی پاسخ دادید! اجازه دارید روی منبر بروید. لازم به توضیح است جواب این سئوالات و هزاران سئوال دیگر را که خودم مطرح کرده ام و پاسخ داده ام را سالها قبل برای مدیران زیست محیطی کشور توضیح داده ام. حال شما از من سئوال کنید که من چگونه این سئوالات را مطرح می کنم و چگونه به سرعت به آنها پاسخ می دهم؟ دلیلش این است که من برای تحقیق و آنالیز بسترهای کلوئیدی پودری دهها بار مریض شده ام و جانم را به خطر انداخته ام تا بتوانم به هر نحو که شده جان مردم و محیط زیست منطقه را نجات دهم و خوشبختانه موفق هم شده ام. آیا می دانید به علت بی کفایتی مدیران محیط زیست و منابع آب کشور، دو سوم ایران به بیابان تبدیل شده است؟ آیا می دانید که این ذرات کلوئیدی به واسطه قطری که دارند از طریق تنفس و از طریق ریه ها به سادگی وارد دستگاه گردش خون انسان شده و مویرگهای بدن را مسدود می کنند و موجب سکته های قلبی و مغزی می شود؟ حال مانده ام که این کلمه لطافت هوای شما را کجای دلم جا بدم نمی دانم!!!
:
:
:
آخرین اخبار