تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۶۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
مجلس آمادگی دارد در چارچوب قانون هر قانونی که به نفع ماماها است را به تصویب برساند
مهم ترین ره آوردی که امروز برای ماماها از مجلس دارم، این خبر است که مجلس آمادگی دارد در چارچوب قانون هر قانونی که به نفع ماماها است را به تصویب برساند
مجلس آمادگی دارد در چارچوب قانون هر قانونی که به نفع ماماها است را به تصویب برساندخوزنیوز: مراسم گرامیداشت روز ماما و تجلیل از ماماهای برتر استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز حمیدیه ، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر منصور آرزومند معاون اجتماعی دانشگاه، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر پروین عابدی رئیس دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه، جمعی از مدیران ستادی، ماماهای نمونه و دانشجویان در تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ همایون یوسفی در این مراسم با اشاره به اهمیت سلامت در نظام های حاکمیتی گفت: سلامت یک موضوع راهبردی برای هر نظام است، زیرا در کنار امنیت و آموزش، سلامت یکی از 3 وظیفه عمده هر نظام است و اگر حکومت ها بتوانند این 3 رکن را نهادینه کنند به سایر جنبه های توسعه دست پیدا خواهند کرد.

وی افزود: خوشبختانه در 3 سال اخیر با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تحولات بزرگی در حوزه سلامت کشور اتفاق افتاده است اما این شروع راه است و طبق تجربه جهانی حداقل این کار بین 10 تا 20 سال طول خواهد کشید.

یوسفی ادامه داد: بنابراین به نظر می رسد اکنون برای قضاوت در حوزه سلامت و طرح نظام تحول سلامت زود است. چرا که کارهای بزرگ، مشکلات بزرگ دارند و ما باید این مسیر را که برای آینده کشور بسیار مهم است را ادامه دهیم.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در باره اهمیت سلامت مادر و کودک گفت: یکی از مهم ترین جنبه هایی که بر آینده سلامت کشور بسیار اهمیت دارد، سلامت مادر و کودک است. زیرا بزرگ ترین سرمایه هر کشور انسان دانا و سالم است و ما اگر بتوانیم در زمینه سلامت برای جمعیت سالم سرمایه گذاری کنیم و در حوزه آموزش درباره دانا محوری و افزایش آگاهی مردم قدم برداریم، می توانیم در سایر قسمت های توسعه قدم برداریم.

یوسفی گفت: در حال حاضر رویکرد به حوزه سلامت مادر و کودک نسبت به خدماتی که ماماها در کل کشور ارائه می دهند، یک رویکر مناسب است که این نشان دهنده درک اهمیت این حوزه است. اما توجه و دانستن اهمیت کافی نیست، ما باید بتوانیم این توجه را به عمل تبدیل کنیم تا این اقدامات نمود بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: یکی از راه ها این است که ما در سیاست گذاری های کلان در سطح وزارت خانه و یا مجلس قوانین و آیین نامه های مشخص و بهتری داشته باشیم. در حال حاضر در این سطح نسبت به حوزه مامایی و مادر و کودک نظرات ویژه ای وجود دارد، اما به نظر کافی نیست.

عضو کمیسیون سلامت و بهداشت مجلس ادامه داد: شاید مهم ترین نقطه ضعفی که وجود دارد و در مجلس شاهد آن بوده این است که درباره مادر و کودک طرح ها و صحبت های بیشتری مطرح شود. زیرا در مجلس رویکرد خوبی به این موضوع وجود دارد و اگر لایحه ای ازجانب دولت آورده شود، در کمیسیون بهداشت به خوبی بررسی می شود. بنابراین بنظر می رسد وزارتخانه باید مشکلات ماماها و مادران را به مجلس بیاورد.

یوسفی افزود: مهم ترین ره آوردی که امروز برای ماماها از مجلس دارم، این خبر است که مجلس آمادگی دارد در چارچوب قانون هر قانونی که به نفع ماماها است را به تصویب برساند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جرالد
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
لطفا تکلیف ماماهای قراردادی با سابقه بیمارستان های بزرگی چون امام خمینی(ر]) و گلستان روشن شود.
:
:
:
آخرین اخبار