تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۶۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام عادلی نژاد:
فرهنگی که شهیدان به جهان عرضه کردند در برابر مدل جدید انسانیت انتفاعی ایستاد
مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سید عبدالرضا موسوی و مراسم افتتاح کتابخانه دانشکده پزشکی دانشگاه بنام این شهید گرانقدر در سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزار شد
فرهنگی که شهیدان به جهان عرضه کردند در برابر مدل جدید انسانیت انتفاعی ایستادخوزنیوز: مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سید عبدالرضا موسوی و مراسم افتتاح کتابخانه دانشکده پزشکی دانشگاه بنام این شهید گرانقدر با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، خانواده شهید، جمعی از مسئولین، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه در سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد در این مراسم با گرامیداشت مقام شهیدان گفت: سر تعظیم فررود می آوریم در مقابل انسان هایی که تاریخ در برابر آنها تعظیم کرده است.

 وی با بیان اینکه شهدا محصول و نتیجه یک فرهنگی بودند که انقلاب بوجود آورده بود و یاد و حضور آنها در هر جایی آن فرهنگ را در آن مکان ترویج می دهد، گفت: فرهنگی که شهیدان به جهان عرضه کردند در برابر مدل جدیدی از انسانیت که همان مدل انسانیت انتفاعی است، ایستاد.

 عادلی نژاد در توضیح انسانیت انتفاعی اظهار داشت: در مدل انسانیت انتفاعی روابط و کلیه ارتباطات اجتماعی افراد مبتنی بر منافع است. بطوری که میبینیم این روابط مبتنی بر حزب گروه قوم و ... در قالب شهرت قدرت و ثروت خود را نشان می دهد.

 وی تصریح کرد: یکی از خروجی های انقلاب اسلامی ایران شکل گیری طبقه ای از جوانان و انسان هایی است که بخاطر اعتقادات دینی و ملی خود از زیباترین سیتره وجودی یعنی منیت و جان خود بخاطر ارزش های دینی و اعتقادی اش میگذرند، این نوع از انسانیت در دنیای امروز و در مقابل با انسان انتفاعی با رهبری امام راحل شکل گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه شهدا به همه نشان دادند که راه رسیدن به خدا در هیچ دوره ای بسته نیست و این راه از خود انسان شروع می شود و به خدا می رسد، بیان داشت: انسان اعتقادی انسانی است که بخاطر اعتقاداتش از داشته ها و نفسانیات خود می گذرد.

 وی با اشاره به وصیتنامه های شهیدان که در آنها مشهود است که تعلقات خودشان را به انقلاب اعتقادات و ارزش های دینی و آرمانها بیش از تعلق داشتن خود به خانواده شان میدانند و هستی خود را مبتنی بر آرمانها می دانند، اذعان داشت: امروزه اگر کشور ما بخواهد پیشرفت کند و راه ترقی را سریعتر طی کند باید به فرهنگ دفاع مقدس برگردد، فرهنگی که در آن نفسانیت و منیت رنگ و بویی نداشت، فرهنگی که در آن انسانها بخاطر اهداف و آرمان ها هزینه ها بپردازند پس این فرهنگ ناجی جامعه خواهد بود.

 عادلی نژاد در ادامه اظهار داشت: فرهنگ مقاومت باعث رشد تکامل و تعالی جامعه میشود و این فرهنگ شهدا به ما یاد داد که در مقابل استکبار بایستیم و از فشارها نهراسیم. فرهنگ مقاومت هر جا رفت خواهان پیدا کرد،  موثر واقع  شد و امروزه ما شاهد تاثیر این فرهنگ متعالی در منطقه هستیم.

 وی با اشاره به اینکه نسل شهدای مدافع حرم از نسل دهه 1360 هستند، گفت: امروزه می بینیم که با کمک فرهنگ مقاومت و فرهنگ شهدا  که نسل شهید موسوی ها استمرار دارد و اگر جوانان ما هویت خود را در ذیل فرهنگ اسلامی و فرهنگ متعالی شیعه تعریف کنند دچار بی هویتی تاریخی نخواهند شد.

 مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکر از حضور خانواده شهید در این مراسم گفت: بسیار ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بعنوان یکی از پایگاه های حضور هشت ساله مدافعان این مرزو بوم و بعنوان یک سنگر پشتیبان، مجموعه ای از این خاطرات، حماسه سرایی ها و حماسه آفرینان را در قالب یک موزه جمع آوری کند تا نسل جوان و نسل جدید نسبت به گذشته و عقبه تاریخی خود مطلع شود و هویت خود را دریابد.

گفتنی است در پایان این مراسم کتابخانه عمومی دانشکده پزشکی با نام کتابخانه شهید سید عبدارضا موسوی توسط همسر این شهید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتتاح گردید.
:
:
:
آخرین اخبار