تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۶۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت بامیه در شهرستان شادگان آغاز شد
سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان از آغاز برداشت بامیه از سطح 168 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد
سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان از آغاز برداشت بامیه از سطح 168 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

جبار حمادی افزود:سال زراعی جاری 12هکتار از مزارع شهرستان شادگان به صورت زیرپلاستیک و 156 هکتار به صورت بهاره زیر کشت بامیه رفته است.

وی عمده کشت این محصول را از نوع محلی عنوان کرد و گفت:این محصول در بخش خنافره به صورت پاییزه و بهاره و در دارخوین و بوزی به‌صورت پاییزه کشت می‌شود.

حمادی بابیان اینکه کشت مستقیم بامیه بهاره از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، گفت:برداشت این محصول از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه به اتمام می رسد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: پیش بینی می شود در صورت تامین آب مورد نیاز کشاورزان از هر هکتار بین هشت تا 10 تن بامیه برداشت شود و در صورتی که آب مورد نیاز کشاورزی تامین نشود این میزان به سه تا چهار تن در هر هکتار کاهش می یابد.

وی افزود:پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار تن محصول بامیه از مزارع کشاورزی شهرستان شادگان برداشت شود.

شهرستان شادگان دارای بیش از 57 هزار هکتار اراضی قابل‌کشت است، ولی به دلیل خشک شدن رودخانه جراحی تنها نیمی از این اراضی کشت می‌شود. همچنین بیش از 12هزار هکتار نخیلات با دو میلیون و پانصد هزار اصله در این شهرستان وجود دارد که بیش از یک‌میلیون اصله نخل از این تعداد در معرض نابودی و خشک شدن هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار