تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۴۶۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی:
مامایی باید به عنوان یک عبادت دانسته شود
مراسم گرامیداشت روز ماما و تجلیل از ماماهای برتر استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مدیران ستادی، ماماهای نمونه و دانشجویان در تالار شهدا این دانشگاه برگزار شد
مامایی باید به عنوان یک عبادت دانسته شودخوزنیوز: مراسم گرامیداشت روز ماما و تجلیل از ماماهای برتر استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر منصور آرزومند معاون اجتماعی دانشگاه، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر پروین عابدی رئیس دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه، جمعی از مدیران ستادی، ماماهای نمونه و دانشجویان در تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در این مراسم بیان داشت: مامایی باید به عنوان یک عبادت دانسته شود، زیرا هر شخصی که در روند تولد انسان نقش دارد و واسطه خداوند در تحقق خلقت انسان است، مورد تکریم و نکوداشت است.

وی با اشاره به شعار جهانی روز ماما افزود: در فرهنگ دینی ما شعارهایی به مراتب بالاتر و وزین تر وجود دارد، اما عرف است آنچه که سازمان بهداشت جهانی نام گذاری کرده است دلچسب تر باشد و ما با این موضوع دخالتی نداریم. اما می خواهیم در این فرصت آنچه که فرهنگ دینی ما در این زمبنه گفته است را عرضه کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ دینی ما، ماما را شریک در معجزه خلقت و شریک مادر می داند. این درحالی است که ماما از نظر جسمی با فرزند هیچ گونه نسبتی ندارد. علاوه بر آن در فرهنگ ایرانی و لغت نامه دهخدا ماما را ماماچه می گفتند که به معنای مادر کوچک است و یعنی مادری که 9 ماه دوران بارداری را تحمل کرده و شخصی که او را در این امر خطیر همراهی کرده است جایگاه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به جایگاه امروز مامایی بیان کرد: علاوه بر پشتوانه دینی و مذهبی این شغل، امروزه مامایی فراتر از یک شغل سنتی جهت پیدا کرده است و در یک حوزه علمی و دانشگاهی روند رو به رشدی داشته است.

وی افزود: شاید بتوان از این فرصت در دانشکده های مربوطه با توجه به سیاست های جمعیت و خانواده استفاده کرد تا با رویکردی نو به آن نگاه کرد و بخش از کوتاهی ها و کاستی های گذشته را در این جهت جبران کرد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان گفت: این مراسم ها بهانه ای هستند تا بگوییم به نقش آفرینی و حضور ماماها توجه داریم و قدرشناس همه آنها هستیم.
:
:
:
آخرین اخبار