تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۶۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
خوزستان امشب خاکی است/ دید افقی صبح امروز ماهشهر 200 متر
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک در چهار شهرستان خوزستان از صبح امروز، از وقوع این پدیده در مناطق مرزی و بعضا جنوبی استان از اواخر وقت امشب خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک در چهار شهرستان خوزستان از صبح امروز، از وقوع این پدیده در مناطق مرزی و بعضا جنوبی استان از اواخر وقت امشب خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: به علت وقوع پدیده گرد و خاک در کشور عربستان و به دنبال آن فرونشینی این گرد و خاک در کشور عراق، اوایل وقت امروز مناطق مرزی خوزستان نیز از این شرایط متاثر شدند و شاهد وقوع پدیده گرد و خاک در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان بودیم.

وی ادامه داد: صبح امروز دید افقی در ماهشهر به 200 متر، در شادگان به 500 متر و در آبادان و خرمشهر به 700 متر رسید. در حال حاضر بجز شهرستان‌های ماهشهر و شادگان که دید افقی حدود 800 متر است، وضعیت کیفی هوا در آبادان و خرمشهر بهبود یافته و به بالای 4 کیلومتر رسیده است. دید افقی در اهواز نیز اکنون 7 کیلومتر است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود تا ظهر امروز شاهد کاهش غلظت گرد و غبار در این چهار شهرستان باشیم و پیش‌بینی می‌شود این توده گرد و خاک تا ظهر امروز به سمت خلیج فارس حرکت کند. خوشبختانه به علت نبود وزش باد در صبح امروز، توده گرد و خاک نتوانست مناطق بیشتری از خوزستان را تحت تاثیر قرار دهد.

بهادری همچنین از وقوع پدیده گرد و خاک از اواخر وقت امشب خبر داد و بیان کرد: از اواخر امشب به علت فعالیت کانون‌های گرد و غبار در کشور عراق، شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق مرزی و جنوبی استان خواهیم بود که البته این پدیده را به صورت موقت خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود دید افقی در آبادان، خرمشهر و شادگان به 4 کیلومتر برسد.

وی اظهار کرد: بر اساس مدل‌های هواشناسی از ظهر امروز جو نسبتا پایداری بر استان حاکم خواهد شد. همچنین الگوی تابستانه را در پیش داریم که افزایش دمای 2 تا 4 درجه‌ای از پیامدهای استقرار این الگو است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با 42 درجه سانتی‌گراد و ایذه و دهدز با 17 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بوده‌اند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 27 تا 40 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار