تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۴۶۳۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انهدام باند جعل اسناد و مدارک دولتی در دماوند
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از انهدام دومین باند جعل اسناد و مدارک دولتی، دانشگاهی، نظام وظیفه و کارت‌ شناسایی سایر ادارات و ... در این شهرستان خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از انهدام دومین باند جعل اسناد و مدارک دولتی، دانشگاهی، نظام وظیفه و کارت‌ شناسایی سایر ادارات و ... در این شهرستان خبر داد.

حسن ابراهیمی بسابی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی تحقیقات صورت گرفته و بررسی های به عمل آمده، در روزهای گذشته توانستیم یک باند جعل اسناد و گواهی ترک اعتیاد که تعدادی از آنان در دماوند مشغول به فعالیت بودند و در سطح کشور نیز فعالیت گسترده‌ای داشتند، شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: در راستای شناسایی و دستگیری متهمان باند جعل گواهی عدم اعتیاد، باند دوم یعنی باند جعل اسناد و مدارک دولتی، دانشگاهی، نظام وظیفه و ... شناسایی و منهدم شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه در اجرای روند دستگیری اعضای باند، مهرهای مراکز علمی و ادارات گوناگون، دستگاه‌ اسکن، پرس و دیگر لوازم مورد نیاز جهت جعل اسناد، برگ خام از مدارک دانشگاهی، بیش از 10 مورد کارت شناسایی جعلی ادارات و .. کشف شد، خاطرنشان کرد: این باند که قطعا سابقه فعالیت طولانی دارد، سرکرده باند و تعدادی از متهمان شناسایی شدند و دستگیری دیگر اعضا در دست اقدام است.

ابراهیمی بسابی در ادامه با اشاره به اطلاعات به دست آمده در خصوص باند نخست یعنی باند اسناد و جعل گواهی ترک اعتیاد جهت صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی، گفت: اعضای باند نخست، بیش از 509 گواهی عدم اعتیاد صادر کردند که با بررسی های به عمل آمده سرکرده اصلی باند در تهران شناسایی و دستگیر شد که در پی این دستگیری باند دیگری در تهران با فعالیت گسترده شناسایی گردید.

وی ادامه داد: متهمان باند دوم نیز حدود 800 گواهی جعلی صادر کردند که تحقیقات با هدف دستگیری تمامی اعضای باند در حال بررسی است.

این مقام مسئول از مراکز علمی، ارگان های دولتی و غیر دولتی خواست تا با توجه به وسعت فعالیت جاعلان، حتما جهت سلامت مدارک و اسناد، استعلام لازم را انجام دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار