تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از کمک آر پی جی زنی تا جراحی قلب باز!
گفتگوی صمیمی با دکتر شیخی جانباز و جراح زبردست قلب
دکتر محمدعلی شیخی جانباز جنگ تحمیلی که در دوران دفاع مقدس از ناحیه دست چپ مجروح گردید و ریه وی نیز شیمیایی شد، فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد که به مناسبت میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز، گفتگوی صمیمی را با وی در محل کارش ترتیب دادیم تا از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس برایمان بگوید
از کمک آر پی جی زنی تا جراحی قلب باز! گفتگوی صمیمی با دکتر محمدعلی شیخی جانباز و جراح زبردست قلبخوزنیوز: دکتر محمدعلی شیخی جانباز جنگ تحمیلی که در دوران دفاع مقدس از ناحیه دست چپ مجروح گردید و ریه وی نیز شیمیایی شد، فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد که به مناسبت میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز، گفتگوی صمیمی را با وی در محل کارش ترتیب دادیم تا از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس برایمان بگوید.

او با لبخند همیشگی و جذابی که بر لب دارد، صحبت های خود را اینگونه آغاز می نماید: در هنگام عملیات کربلای 5 در زمان جنگ تحمیلی، 15 سال داشتم که در این عملیات شرکت نمودم و به خاطر جثه کوچک و سن و سال پایین به عنوان کمک آرپی جی زن انتخاب شدم.

شیخی ادامه می دهد: در عملیات کربلای 5 در کنار دلاورانی بودم که حالا شهید و یا جانباز و جانباز شیمیایی شده اند.

وی ادامه می دهد: به یاد دارم که در آن زمان دسته ویژه ای مربوط به شهید تاراس از اهالی باغملک وجود داشت که فرمانده آن گردان شهید جعفرزاده از دزفول و معاون آن نیز شهید مرادی از ایذه بودند و جان برکفانی همچون شهید نوری ممبینی و شهید اسکندر دژآهنگ که از آرپی جی زن های قهار و توانا بود در این دسته حضور داشتند و بنده به عنوان کمک آرپی جی زن وی حضور داشتم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به یکی از ترفندهای بکار برده شده در دفاع از هجوم تانک های عراقی بیان می کند: در عملیاتی به سمت نهرالجاسم که حالت یک روستا داشت، رفتیم. تانک ها و نفربرهای عراقی دست بچه های ایران را خوانده بودند و برای هدر دادن موشک آرپی جی های ایرانی، صرفا" دماغه تانک را وارد کوچه کرده و خیلی سریع به عقب بر می گشتند و بدین طریق باعث می شدند که آرپی جی زن های ایران نتوانند آنها را منهدم کنند و فقط موشک ها به هدر می رفتند.

فوق تخصص جراحی قلب ادامه می دهد: در این حالت به یاد دارم که شهید اسکندر دژآهنگ و تعدادی از آرپی جی زن های دیگر از هوش و استعداد خود استفاده کرده و ترفندی را برای خنثی کردن این حیله بعثی ها پیاده کردند، از این قرار که اشاره کردند لازم نیست همگی با هم به سمت هدف شلیک کنند و پس از اولین شلیک، هنگامی که تانک عراقی به گمان آنکه همه آرپی جی زن ها، موشک خود را شلیک کرده اند همین که وارد کوچه شد، آن را غافلگیر کرده و مورد اصابت قرار داده و منهدم نمایند.

شیخی در پایان گفت: شرایط و وظایف اخلاقی، دینی، شرعی و قرآنی ایجاب می کند که در زمانی مثل جنگ، باید جانانه برای دفاع از خاک و میهن خود به سمت دشمن شلیک کرد و در زمان کنونی به عنوان پزشک باید تمام سعی بر این باشد که جان بیماران را حفظ کرد و نجات داد.

گفتنی است از سوی ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، لوح تقدیر و هدیه ای به مناسبت روز جانباز تقدیم دکتر شیخی گردید.
:
:
:
آخرین اخبار