تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۶۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور احکام حقوقی جدید پرسنل با عناوین تبصره 1 و 5 صرفا" یک تغییر اسم است، کارکنان به شایعات در آستانه انتخابات توجه نکنند
دکتر پژمان بختیاری نیا مدیر نوسازی و توسعه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کارکنان قراردادی هنگامی که از پیمانکاری به قراردادی تبدیل وضع شدند، در آیین نامه اداره استخدامی دانشگاه مصوبه هیات امناء ذیل ماده قرارداد و نوع رابطه کاری شان با دانشگاه به عنوان نیروهای تبصره 3 و 4 مشخص شده بودند
خوزنیوز: دکتر پژمان بختیاری نیا مدیر نوسازی و توسعه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کارکنان قراردادی هنگامی که از پیمانکاری به قراردادی تبدیل وضع شدند، در آیین نامه اداره استخدامی دانشگاه مصوبه هیات امناء ذیل ماده قرارداد و نوع رابطه کاری شان با دانشگاه به عنوان نیروهای تبصره 3 و 4 مشخص شده بودند.

به گزارش خوزنیوز؛ بختیاری نیا ادامه داد: آیین نامه اداری استخدامی دانشگاه در سال 91 تغییراتی کرد و از جمله اینکه تعدادی از مواد و تبصره ها جابجا و شماره هایشان تغییر نمود و از آن چیزی که بر اساس آیین نامه قبلی به عنوان تبصره 3 ماده 2 می شناختیم، با تبصره 5 ماده 31 تطبیق پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبصره 5 ماده 31 این اجازه را به دانشگاه داده است که نیروی موقت را به صورت قراردادی بکار گیری کند و بیشتر در مورد نحوه اخذ مجوز صحبت می کند.

مدیر نوسازی و توسعه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نیروهای تبصره 3 ماده 2 نیروهایی هستند که خیلی قبل، نیروی کار معین نام داشتند و بعدها اسمشان تغییر کرد و در حال حاضر با تبصره 5 ماده 31 تطبیق پیدا کرده اند که هیچ فرقی در ماهیت، مفاد، مزایا و آیتم های قراداد و حکم حقوقی شان ایجاد نمی شود و صرفا" یک تغییر اسم است.

بختیاری نیا راجع به این تغییر اسم اظهار داشت: اینکه تا الان این تغییر اتفاق نیفتاده بود یک اشکال می باشد به گونه ای که زمانی که در اسفندماه سال 95 مورد پایش وزارتی قرار گرفتیم، به عنوان یکی از اشکالات سامانه صدور احکام به ما تذکر داده شد و بلافاصله اصلاح گردید.

وی ادامه داد: نیروهای دیگری نیز بعد از تبدیل وضعیت به عنوان نیروهای تبصره 4 ماده 2 شناخته شدند که عمدتا" مشاغل کارگری را دارند و در آیین نامه اخیر که به عنوان ملاک عمل برای دانشگاه ها می باشد، به عنوان تبصره 1 ماده 32 شناخته می شوند که این نیز صرفا" یک تعییر اسم است و هیچ گونه تغییری در مفاد و آیتم های حقوقی ایجاد نمی شود.

بختیاری نیا افزود: بعد از ابلاغ آیین نامه جدید این اسامی کماکان به سیاق قدیم در احکام قید گردیده بود که بعد از تذکر راجع به اینکه اسامی در کل کشور بایستی یکسان سازی شود ملزم به تغییر دادن اسامی بر اساس آیین نامه جدید شدیم وگرنه ماهیت مشاغل، قراردادها و آیتم های حقوقی هیچ گونه تغییری نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه جدید مصوب سال 1391 بوده است که باید از همان موقع اجرا می شده است که با این اتفاق، کماکان حقوق مبنا و مزایایی که تعلق می گرفته است پا برجا و بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف وزیر می باشد که امسال نیز همانند سال های گذشته احکام صرفا" با یک تغییر اسم صادر شد.

بختیاری نیا در پایان با انتقاد از فضاسازی های مسموم و جوسازی ها در خصوص موضوع تغییر وضعیت های استخدامی کارکنان تبصره ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و لزوم عدم توجه به اینگونه شایعات گفت:  شایعاتی از این دست صرفا" جهت انحراف افکار عمومی قبل از انتخابات ریاست جمهوری می باشد.
:
:
:
آخرین اخبار